5ο ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ :Ενεργός Πολίτης
Η Γ᾽ τάξη του σχολείου μας στα πλαίσια του ενεργού πολίτη και στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής αποφάσισε να υλοποιήσει την δράση «Τα παιδιά σώζουν ζωές»…. διαβάστε εδώ
5ο ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ :Ενεργός Πολίτης
Η Γ᾽ τάξη του σχολείου μας στα πλαίσια του ενεργού πολίτη και στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής αποφάσισε να υλοποιήσει την δράση «Τα παιδιά σώζουν ζωές»…. διαβάστε εδώ
Η σχολική μας κοινότητα τίμησε την Επέτειο της 25 Μαρτίου με μια όμορφη γιορτή, γεμάτη συγκίνηση και υπερηφάνεια. Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρουσίασαν το χρονικό της εθνικής μας παλιγγενεσίας με ποιήματα, τραγούδια από τη χορωδία και παραδοσιακούς χορούς, αποτίοντας φόρο τιμής στους ήρωες της ελληνικής επανάστασης του 1821. Τη γιορτή επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Γιώτα Αντιγόνη, Ζήφκου Ελισσάβετ και Καραθανάση Ιουλία. Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την εξαιρετική τους παρουσία. Μας συγκίνησαν και μας έκαναν περήφανους!
Γιώτα Αντιγόνη ΠΕ02
Στις 26-03-2026 και ώρα 11:00 πμ, με μεγάλη χαρά, δώδεκα (12) μαθητές/τριες του 5ου ΓΕ.Λ. Τρικάλων, με τις συνοδούς εκπαιδευτικούς παρακολούθησαν, κατόπιν προσκλήσεως του ΓΕ.Λ. Βαλτινού, τη θεατρική παράσταση με τίτλο: «Ο Μπλαβογένης», η οποία δόθηκε από τη θεατρική ομάδα του ΓΕΛ Βαλτινού στον Πολυχώρο Τέχνης και Πολιτισμού «Μύλος Ματσόπουλου».
Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την άρτια οργανωμένη προσπάθεια των συντελεστών της παράστασης – μαθητών και εκπαιδευτικών του ΓΕΛ Βαλτινού – οι οποίοι με εξαιρετική υποκριτική ικανότητα και ταλέντο απέδωσαν την ιστορία του «Μπλαβογένη», ενός φανταστικού ήρωα που με την δύναμη, τον πλούτο και την ομορφιά του εξαπατούσε τις συζύγους του, τις τρομοκρατούσε και εν τέλει τις φόνευε.
Το εκπληκτικό σκηνικό και τα υπέροχα κουστούμια της παράστασης μετέφεραν το κοινό σε μία άλλη εποχή, αναδεικνύοντας ωστόσο ένα θέμα διαχρονικό, που στις μέρες μας λαμβάνει γιγαντιαίες διαστάσεις, την βία κατά των γυναικών. Στο τέλος του έργου ο ήρωας μετανοεί και μεταμορφώνεται από την σθεναρή αντίσταση της τελευταίας συζύγου. Το μήνυμα ότι η απελευθέρωση της γυναίκας ξεκινά από την δικής της αφύπνιση, από την αναγνώριση της αξίας της από την ίδια και την ανάληψη της δικής της προσωπικής ευθύνης για την ζωή της, άγγιξε βαθιά τους μαθητές/τριες. Αντιλήφθηκαν ότι τότε μόνο ο «ισχυρός άντρας» αποδυναμώνεται, ο φόβος και η τρομοκρατία καταρρέουν, η ισοτιμία και η αγάπη στις σχέσεις εδραιώνονται.
Οι μαθητές/τριες επέστρεψαν στο σχολείο με πολύ θετικά συναισθήματα τονίζοντας ότι η εμπειρία που βίωσαν ήταν μοναδική, αναγνωρίζοντας την εξαιρετική προσπάθεια των συμμαθητών τους από το ΓΕ.Λ. Βαλτινού και δίνοντάς τους τα εύσημα.
Ευχαριστούμε την θεατρική ομάδα και ιδιαίτερα τον Δ/ντή του ΓΕ.Λ. Βαλτινού κ. Αριστείδη Μυλωνά για την τιμητική πρόσκληση και τους ευχόμαστε να τους καμαρώσουμε σύντομα και σε κάποια άλλη παράσταση.
Συνοδοί εκπαιδευτικοί:
Ελευθερία Σκουμή ΠΕ04.04
Σοφία Καραθάνου ΠΕ02

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Θάλασσα που ενώνει, πολιτισμοί που συνομιλούν», που υλοποίησε το 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων στη Μάλτα από τις 12 έως και τις 16 Φεβρουαρίου 2026, με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών της Α΄ Β΄ και Γ΄ τάξης.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, οι μαθητές επισκέφθηκαν την πρωτεύουσα Βαλέτα, όπου ξεναγήθηκαν στους κήπους Μπαράκα, στον επιβλητικό Καθεδρικό Ναό του Αγίου Ιωάννη και στο ιστορικό Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου, γνωρίζοντας από κοντά την πολιτική και θρησκευτική ιστορία του νησιού.
Επιπλέον, περιηγήθηκαν στη Μόστα και στη μεσαιωνική Μντίνα, καθώς και στον λόφο Ραμπάτ, όπου επισκέφθηκαν τις Κατακόμβες του Αγίου Παύλου, σημαντικό μνημείο της παλαιοχριστιανικής περιόδου.

Ξεχωριστή εμπειρία αποτέλεσε η γνωριμία με τις ιστορικές πόλεις Σενκλέα, Κοσπίκουα και Μπίργκου, που συνθέτουν ένα ενιαίο σύνολο με έντονο το αποτύπωμα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη και της ναυτικής ιστορίας της χώρας.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη εντάχθηκε στο πλαίσιο δράσεων εξωστρέφειας και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης του σχολείου, με στόχο τη γνωριμία των μαθητών με την ιστορία, τον πολιτισμό και την ευρωπαϊκή ταυτότητα της νησιωτικής χώρας της Μεσογείου. Μέσα από οργανωμένες ξεναγήσεις και βιωματικές δραστηριότητες, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη μακραίωνη πολιτιστική κληρονομιά της Μάλτας, να ανακαλύψουν τις επιρροές διαφορετικών λαών και να αντιληφθούν τον ρόλο της θάλασσας ως γέφυρας επικοινωνίας και πολιτισμικής ανταλλαγής.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην καλλιέργεια της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της διαπολιτισμικής συνείδησης, καθώς και στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας των μαθητών. Το πρόγραμμα αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία μάθησης πέρα από τα όρια της σχολικής τάξης, ενδυναμώνοντας τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις κοινωνικές τους ικανότητες.
Τους μαθητές συνόδευσαν και καθοδήγησαν οι εκπαιδευτικοί Ανδρούλα Μόρμορη ΠΕ80, Ευαγγελία Μανίκα ΠΕ01 και Ελευθερία Σκουμή ΠΕ04.04, οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά στην οργάνωση και την επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος.
Το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων συνεχίζει να επενδύει σε δράσεις που προάγουν την ανοιχτή σκέψη, τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τον σύγχρονο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πολιτισμό, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως ένα σχολείο ενεργό, δημιουργικό, εξωστρεφές και σύγχρονο.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη πραγματοποίησαν, στο πλαίσιο του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ και Γ΄ Τάξης του σχολείου μας στο Δικαστικό Μέγαρο Τρικάλων την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025, με τη συνοδεία των φιλολόγων Καραθάνου Σοφίας και Μαγγούφη Βασιλικής.
Τα παιδιά γνώρισαν τα διάφορα τμήματα και τους χώρους του Δικαστικού Μεγάρου και ενημερώθηκαν για τις επαγγελματικές προοπτικές της νομικής επιστήμης και για τη λειτουργία και τις διαδικασίες απονομής της Δικαιοσύνης, και μάλιστα με τρόπο άμεσο και παραστατικό στη δικαστική αίθουσα του Πρωτοδικείου.
Τις εντυπώσεις τους ανέλαβε να αποτυπώσει στο ακόλουθο κείμενο η μαθήτρια του Τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Τάξης, Μαρίνα Βάγια :
«Κατά την επίσκεψή μας στο Δικαστικό Μέγαρο της πόλης μας, συνομιλήσαμε με την Πρόεδρο του Πρωτοδικείου, την Εισαγγελέα Πρωτοδικών και τον Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Τρικάλων. Ξεναγηθήκαμε στον χώρο και η Πρόεδρος κ. Παπαγιάννη μάς έδωσε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την πρώτη φάση της ακροαματικής διαδικασίας στην αίθουσα του Πρωτοδικείου.
Η δίκη αναβλήθηκε, αλλά είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τον χώρο, παίρνοντας θέση στα έδρανα των δικαστών, των συνηγόρων και των κατηγορουμένων. Η Εισαγγελέας κ. Μελετοπούλου απάντησε σε όποια απορία είχαμε, μας εξήγησε τον συμβολισμό της διαμόρφωσης του χώρου στη δικαστική αίθουσα και μας έδωσε πολύτιμες συμβουλές για τη ζωή και την ασφάλειά μας.
Έπειτα τη σκυτάλη πήρε ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Τρικάλων, κ. Γουγουλάκης, ο οποίος μας μίλησε για τη Δικαιοσύνη από τη σκοπιά του δικηγόρου, ενώ μας ξενάγησε στα γραφεία και τη βιβλιοθήκη του Δικηγορικού Συλλόγου.
Η επίσκεψή μας ήταν μια πολύ χρήσιμη εμπειρία, γιατί μας έδωσε τη δυνατότητα να ζήσουμε μια στιγμή από την πλευρά του δικηγόρου, του εισαγγελέα και του δικαστή, αλλά και κίνητρο σε όσους επιθυμούμε να ακολουθήσουμε νομικές σπουδές. Ευχαριστούμε θερμά τους τρεις λειτουργούς της Δικαιοσύνης για τη φιλοξενία και την ενημέρωση που μας πρόσφεραν, αλλά και για τις πολύτιμες συμβουλές και τις ευχές τους για τη σταδιοδρομία μας, καθώς και την κ. Μανάκου, Γραμματέα του Πρωτοδικείου για την οργάνωση της επίσκεψής μας.»

Την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2025 είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε στη δράση «Μία Ημέρα Σπουδαστής», που διοργανώθηκε από τη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ).
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου μας έγιναν δεκτοί στη Σχολή και γνώρισαν από κοντά την καθημερινότητα ενός σπουδαστή. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, απολαύσαμε πρωινό και μεσημεριανό γεύμα, παρακολουθήσαμε εντυπωσιακή επίδειξη οπλικών συστημάτων, ενημερωθήκαμε για την ιστορία και τους στόχους της Σχολής και συνομιλήσαμε με τριτοετείς σπουδαστές, που μοιράστηκαν μαζί μας εμπειρίες και απάντησαν στις απορίες μας.
Η ξενάγηση στους χώρους της Σχολής μάς έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τη στρατιωτική εκπαίδευση, τη ζωή στις εγκαταστάσεις και το υψηλό επίπεδο πειθαρχίας και οργάνωσης που χαρακτηρίζει τη ΣΜΥ.
Η μετακίνησή μας έγινε με λεωφορείο που αναχώρησε το πρωί από το σχολείο και επέστρεψε το μεσημέρι, γεμάτο εντυπώσεις και νέες εμπειρίες.
Ήταν μια ξεχωριστή ημέρα, γεμάτη γνώση, ενδιαφέρον και έμπνευση για το μέλλον!
Οι συνοδοί καθηγητές
Κατσίκας Αχιλλέας
Μουζακιάρης Γεώργιος
Πατέρας Γιάννης
Τσικορδάνου Κατερίνα
Με ιδιαίτερη χαρά το σχολείο μας, το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων συμμετείχε στην εκδήλωση για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Την πραγματικά, συγκινητική εκδήλωση διοργάνωσε η Εύξεινος Λέσχη Ποντίων και Μικρασιατών νομού Τρικάλων στο Πνευματικό κέντρο του Δήμου Τρικάλων και υλοποίησε σε συνεργασία με σχολεία της πόλης και με τίτλο: “Η Γενοκτονία των Ποντίων μέσα από τα μάτια των μαθητών”.
Οι συμμετέχοντες μαθητές μας, Αλεστά Κατερίνα (Α’ τάξη), Αλιάγα Μαριλένα (Β’ τάξη), Βάγια Μαρίνα (Β’ τάξη) , Βάγιας Γιώργος (Β’ τάξη), Ρίζου Ελπίδα (Β’ τάξη), Ρούστα Σοφία-Ιωάννα (Α’ τάξη) αναφέρθηκαν στον αντάρτικο αγώνα των Ποντίων, ενώ η Ρίζου Ελπίδα αποτύπωσε την εικόνα του Ποντίου αντάρτη με ένα εξαιρετικό έργο ζωγραφικής.
Υπεύθυνες καθηγήτριες : Ηλιακοπούλου Κατερίνα, Καραθάνου Σοφία
Μέσα στο πλαίσιο διοργάνωσης και συμμετοχής σε δράσεις που προάγουν τις δεξιότητες και τα ταλέντα των μαθητών/τριών το σχολείο μας, 5ο ΓΕΛ Τρικάλων ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του 3ου ΓΕΛ Τρικάλων, “Οδυσσέας Ελύτης” και συμμετείχε στο 12ο Συμπόσιο Ποίησης και Λογοτεχνίας που έγινε την Τετάρτη 02/04/2025. Οι μαθήτριες μας μέσα σε ένα ευχάριστο και δημιουργικό κλίμα είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν, να παρουσιάσουν τα λογοτεχνικά τους πονήματα ενώπιον της εκπαιδευτικής κοινότητας και να αλληλεπιδράσουν με συνομηλίκους τους. Η Διεύθυνση του σχολείου και ο σύλλογος διδασκόντων τις συγχαίρει θερμά και εύχεται να ακολουθούν πάντα τα μονοπάτια της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της προσωπικής έκφρασης! Θερμά συγχαρητήρια, επίσης, στη Διευθύντρια και τους υπεύθυνους καθηγητές του 3ου ΓΕΛ για την άριστη διοργάνωση!
Το σχολείο μας εκπροσώπησαν με τα υπέροχα έργα τους οι παρακάτω μαθήτριες:
Ελπίδα Ρίζου, Β’ τάξη “Για τα παιδιά του τρένου. Φοβάμαι τον θάνατο.” (Ποίημα)
Αικατερίνη Τασούλα, Γ’ τάξη “Το φτερούγισμα του τέλους.” (Ποίημα)
Συντονίστριες εκπαιδευτικοί: Σοφία Καραθάνου,Τσιοκάνου Φωτεινή.
Η Β᾽ τάξη του σχολείου μας στα πλαίσια του ενεργού πολίτη και στο μάθημα της Εισαγωγής στην Επιστήμης των Η/Υ αποφάσισε να υλοποιήσει την δράση «Ραντεβού στις Βρύσες».
Η δράση αυτή αποτελεί πρωτοβουλία της Greenpeace Ελλάδας, με στόχο την ενίσχυση της χρήσης του δημόσιου πόσιμου νερού και τη μείωση της κατανάλωσης πλαστικού μίας χρήσης, ειδικά των εμφιαλωμένων νερών.
Την Παρασκευή 8 Μαίου 2025 πραγματοποιήθηκε περίπατος της τάξης στην περιοχή Βαρούσι με συνοδούς καθηγητές τις κυρίες Τσικορδάνου και Μόσχου.
Σκοπός της επίσκεψης ήταν να καταγραφούν βρύσες με τρεχούμενο νερό ώστε να ενταχθούν στην διαδραστική πλατφόρμα της Greenpeace όπου οι χρήστες μπορούν να χαρτογραφήσουν τις βρύσες της περιοχής τους, συμβάλλοντας συλλογικά στην ενίσχυση της δημόσιας υποδομής για το νερό.
Οι συμμετέχοντες έδειξαν ενδιαφέρον και κατέγραψαν υλικό που θα αξιοποιηθεί κατάλληλα από την Greenpeace Ελλάδας στην διαδραστική της πλατφόρμα.
Η υπεύθυνη υλοποίησης της δράσης:
Τσικορδάνου Αικατερίνη / ΠΕ86 πληροφορικής
Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε εκπαιδευτική δράση με στόχο την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη και τη βελτίωση των σχέσεων στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας.
Δεδομένου ότι το φαινόμενο του Bullying αφορά κατεξοχήν στην ποιότητα της επικοινωνίας και των σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης πήραν μέρος την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025 σε διαδραστική άσκηση ενσυναίσθησης. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε αντλήθηκε από τον Οργανισµό «Το Χαµόγελο του Παιδιού» και το Ευρωπαϊκό Πρόγραµµα “European AntiBullying Campaign (E-ABC).
Τα παιδιά παρακολούθησαν δραματοποιημένα περιστατικά ηλεκτρονικού εκφοβισμού και στη συνέχεια, χωρισμένα σε ομάδες, κλήθηκαν να διερευνήσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα των εμπλεκόμενων από την διαφορετική οπτική γωνία του καθενός. Συζήτησαν, ανίχνευσαν συναισθήματα, συνεργάστηκαν στις ομάδες τους και έκαναν προτάσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου, παράγοντας κείμενα διαφόρων ειδών που παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης τους. Κοινό συμπέρασμα όλων των παιδιών και των εκπαιδευτικών ήταν ότι τέτοιου είδους εκπαιδευτικές δραστηριότητες, με κάθε αφορμή, δικαιώνουν τον ευρύτερο παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο του σύγχρονου σχολείου.
Η εκπαιδευτική δράση, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, οργανώθηκε από την Ομάδα Εργασίας του σχολείου για τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών, με τη συνδρομή της Διεύθυνσης και των Εκπαιδευτικών του Σχολείου.
Οι Υπεύθυνες Καθηγήτριες
Ι. Καραθανάση Β. Μαγγούφη, Ε. Σκουμή, Φ. Τσιοκάνου