Επιμορφώσεις

Υλοποίηση ενδεικτικών διδασκαλιών διδακτικού έτους 2022-2023

Στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της οργάνωσης των τριών ενδεικτικών διδασκαλιών εντός του διδακτικού έτους 2022-2023, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 28/04/2023, ενδεικτική διδασκαλία αξιοποίησης πηγών στο μάθημα της Ιστορίας, Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, Γ΄τάξης ………Δείτε ολόκληρο το κείμενο

 

«Επιστολές φιλαναγνωσίας»

5ο ΓΕΛ Τρικάλων-Σχολικό Έτος 2022-2023.
Εκπαιδευτικές δράσεις στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης σχολείων και ερευνητικών πρωτοβουλιών. Α’ Τάξη (Α1, Α2), Β’ Τάξη (Β1, Β2)-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Πολιτισμού & Λόγου-Δράση Φιλαναγνωσίας: «Επιστολές φιλαναγνωσίας»
Διδάσκουσα Καθηγήτρια: Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων
ΤΙΤΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «Η σημασία-αξία της Φιλαναγνωσίας και η συμβολή της σχολικής βιβλιοθήκης στη διεύρυνσή της»
Ως εισαγωγή στο θέμα μας λειτούργησαν τρία κομβικά ερωτήματα Φιλαναγνωσίας που τέθηκαν στους μαθητές/τριές μας και οι σταχυολογημένες απαντήσεις τους: «Εκτιμάτε την λογοτεχνία και, αν ναι, για ποιους λόγους; Ποια η σημασία της Φιλαναγνωσίας στη ζωή σας; Τι είδους πλεονεκτήματα νομίζετε ότι μπορεί να σας προσφέρει;»
Γράψε μια επιστολή την οποία θα αποστείλεις με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην Φιλόλογό σου της Έκφρασης- Έκθεσης , στην οποία θα της παρουσιάζεις και παράλληλα θα της συστήνεις ένα βιβλίο που διάβασες στη διάρκεια του καλοκαιριού, το οποίο σε εντυπωσίασε.
(Οι μαθητές εξηγούν ποιο από τα βιβλία-κείμενα που διάβασαν οι ίδιοι τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση και γιατί)
Η χρησιμότητα της πνευματικής αναζήτησης και του ελεύθερου στοχασμού ήταν και παραμένει η εξής: να ολοκληρωθεί η μάθηση ενός παιδιού με στόχο αυτό με τη σειρά του να μάθει να σκέφτεται.
Εμπνεόμενοι από εικόνες και σχετικά κείμενα και διαπνεόμενοι από δημιουργικότητα και ερευνητική διάθεση, οι μαθητές και οι μαθήτριές μου διατύπωσαν τις σκέψεις, τις απόψεις, τις αντιλήψεις τους για το θέμα.
Ακολουθούν σταχυολογημένα Κείμενα μαθητών/τριών- εκπαιδευτικό υλικό που προέκυψε από την πραγμάτευση του θέματος:
Υπεύθυνη-διδάσκουσα καθηγήτρια:
Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός (ΠΕ02), Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων
Δράση Φιλαναγνωσίας 2022-23
https://en.calameo.com/books/004625396e8d53fceda03
https://blogs.sch.gr/5lyktrik/
https://blogs.sch.gr/5lyktrik/2023/02/01/ekpaideytiko-programma-politismoy-amp-amp-logoy-drasi-filanagnosias-epistoles-filanagnosias-didaskoysa-kathigitria-amalia-k-iliadi-filologos-istorikos-d-ntria-5oy-gel-trikalon/

 

«Δράσεις Αυτοαξιολόγησης» Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 η ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων πάνω στην χρήση Διαδραστικών Εργαλείων Μάθησης και την χρήση του Διαδραστικού Πίνακα, με εισηγητή τον υπεύθυνο του ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Τρικάλων κ. Μποντίλα Λεωνίδα.
Η εν λόγω επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών (Πατέρας Ιωάννης – Συντονιστής Δράσης, Αναγνώστου Αγγελική, Καπαρτζιάνη Βασιλική, Μουζακιάρης Γεώργιος) που ανήκουν στον άξονα: Διδασκαλία – Μάθηση – Αξιολόγηση, στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

 

«Δράσεις Αυτοαξιολόγησης», σκέψεις-απόψεις καθηγητών(Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων)

Πως φαντάζομαι το σχολείο του μέλλοντος

 

Το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων συμμετέχει στο Δίκτυο-Σύμπραξη Σχολείων με θέμα «Τα σχολεία αναζητούν την ιστορία τους»
Η Δ/ντρια του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων
Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός, Υπεύθυνη του Δικτύου-Σύμπραξης Σχολείων

 

Δράσεις της Β3 Τάξης του 5ου Λυκείου Τρικάλων στο πλαίσιο Προγράμματος Σχολικών δραστηριοτήτων

 

Την Τετάρτη, 10 Απριλίου 2019, επισκέφθηκε τη Β3 Τάξη του 5ου Λυκείου Τρικάλων ο κ. Βασίλης Παπακώστας, φιλόλογος και πρώην διευθυντής του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων. Ο κ. Παπακώστας μίλησε στα παιδιά για τη σημασία της Μουσικής ως μέσο Επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων, τόνισε την ανάγκη να υπάρχει πλουραλισμός ακουσμάτων και κατέθεσε τις εμπειρίες του ως διευθυντής του Μουσικού Σχολείου. Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την εισήγησή του και συζήτησαν μαζί του την ιδιαίτερη σχέση που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στην ποίηση και την ελληνική μουσική.

Επίσης, την Τρίτη, 16 Απριλίου 2019, η Β3 Τάξη του 5ου Λυκείου Τρικάλων πραγματοποίησε μια σειρά από διδακτικές επισκέψεις.

Αρχικά, τα παιδιά επισκέφθηκαν τη Δημοτική Φιλαρμονική Τρικάλων, όπου τους υποδέχτηκαν η κυρία Μαίρη Μητσοπούλου, Αρχιμουσικός και Υπεύθυνη Δημοτικής Φιλαρμονικής, η κα Ρούλα Μίγκα, Ταμίας του Συλλόγου Φίλων της Δ.Φ. Τρικάλων και ο κ. Οδυσσέας Τράντος, Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων της Δ.Φ. Τρικάλων. Η κα Μητσοπούλου εξήγησε στους μαθητές τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της Φιλαρμονικής, παρουσίασε τα μουσικά όργανα και αναφέρθηκε στο πλούσιο ρεπερτόριό της. Παράλληλα, τόνισε τα πλεονεκτήματα και μακροπρόθεσμα οφέλη που προκύπτουν την συμμετοχή στη Φιλαρμονική και έδωσε μια εικόνα της πολυσχιδούς δράσης της. Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο κ. Οδυσσέας Τράντος, ο οποίος μίλησε στα παιδιά για την πολύχρονη ιστορία της Φιλαρμονικής, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία της πόλης των Τρικάλων. Μέσα από πλούσιο φωτογραφικό υλικό και εμπεριστατωμένη έρευνα, ο κ. Τράντος κατάφερε να ξεδιπλώσει μπροστά στα μάτια μας ενδιαφέρουσες πτυχές της τοπικής ιστορίας, υπογραμμίζοντας στη σημασία διατήρησης της Φιλαρμονικής ως αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης μας. Ακολούθησε ξενάγηση των μαθητών στη «Συλλογή αντικειμένων, εντύπων, αρχείων και πάσης φύσεως ντοκουμέντων της Δημοτικής Φιλαρμονικής», ενώ η επίσκεψή μας έκλεισε με κεράσματα. Σε όλη τη διάρκεια της παραμονής μας στη Φιλαρμονική τα παιδιά έδειξαν μεγάλη προσοχή και ενδιαφέρον, ενώ στο τέλος ζήτησαν πληροφορίες για την εγγραφή και την ώρα λειτουργίας των μαθημάτων.

Επόμενη στάση μας το Δημοτικό Ωδείο Τρικάλων. Εκεί μας υποδέχτηκαν η Διευθύντριά του και καθηγήτρια πιάνου, κα Δάφνη Μπίζιου, ο κ. Ανδρέας Τσέγας, καθηγητής πιάνου, ο κ. Γεώργιος Αλεξανδρής , καθηγητής ηλεκτρικής κιθάρας και ο κ. Στέργιος Χάτος, καθηγητής κρουστών και ντράμς. Η κ. Μπίζιου μίλησε στα παιδιά για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του Ωδείου και οι κ. Τσέγας, Αλεξανδρής και Χάτος παρουσίασαν ο καθένας το μουσικό όργανο της ειδικότητάς του, κάνοντας αφορά στην ιστορία τους, τα πλεονεκτήματά τους αλλά και τις ιδιαίτερες δυσκολίες στην εκμάθησής τους. Στην συνέχεια προέτρεψαν τα παιδιά να προσπαθήσουν να παίξουν σε αυτά. Η πρόσκληση έγινε δεκτή με ενθουσιασμό και ο καθένας επέλεξε το όργανο της αρεσκείας του για να δοκιμάσει τις ικανότητές του στη μουσική. Στο τέλος οι Καθηγητές του Ωδείου μας αποχαιρέτησαν παίζοντας μας τζαζ μουσική.

Με τους ήχους της τζαζ ακόμη στα αυτιά μας, συνεχίσαμε την διδακτική επίσκεψή στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Τρικάλων. Εκεί μας υποδέχτηκε η βιβλιοθηκονόμος, κα Τζένη Ρώσσιου, η οποία αναφέρθηκε στα πολλαπλά οφέλη της ανάγνωσης βιβλίων, στον τρόπο εγγραφής και λειτουργίας της Δημοτικής Βιβλιοθήκης και στην ποικιλία λογοτεχνικών ειδών ικανά να καλύψουν όλα τα γούστα. Στη συνέχεια η κα Ρώσσιου ξενάγησε τους μαθητές στους χώρους της Βιβλιοθήκης. Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για το τμήμα σπανίων βιβλίων και το Αρχείο Τοπικών εφημερίδων που στεγάζεται στον πάνω όροφο, αλλά και πρόδηλο ενθουσιασμό για το τμήμα ελκυστικών χώρων και πολυμέσων (Media Lab), που περιλαμβάνει Μουσικό Στούντιο για ηχογράφηση και για επεξεργασία βίντεο, Τμήμα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και ελεύθερη πρόσβασης στο διαδίκτυο.

Τελευταίος σταθμός των επισκέψεών μας η Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Μητρόπολης Τρικάλων, όπου μας υποδέχτηκε και μας μίλησε ο καθηγητής κ. Νεκτάριος Παπαγεωργίου, απόφοιτος του τμήματος Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ και ΠΑΜΑΚ. Ο κ. Παπαγεωργίου μίλησε στα παιδιά για τη Βυζαντινή Μουσική και την ιστορία της και αναφέρθηκε στον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης της Σχολής. Παράλληλα, παρουσίασε τις δράσεις της, τονίζοντας πως τα τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια ανοίγματος προς τα ευρύτερο κοινό.

Οι παραπάνω δράσεις υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος που υλοποιείται κατά το τρέχον σχολικό έτος από Β3 Τάξη του 5ου Λυκείου Τρικάλων με θέμα «Η σχέση των νέων με τη Μουσική». Στόχος των δράσεων ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τις δυνατότητες που υπάρχουν στην πόλη μας για μουσικές σπουδές. Τους μαθητές συνόδευσαν στις δράσεις οι εκπαιδευτικοί, κυρίες Νατάσα Στουκογεώργου και Κωνσταντίνα Πλεσιώτη που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.

Θερμές ευχαριστίες οφείλουμε σε όλους όσους αφιέρωσαν τον χρόνο τους για την ενημέρωση των μαθητών και συγκεκριμένα στους Μαίρη Μητσοπούλου, Ρούλα Μίγκα και Οδυσσέα Τράντο από τη Φιλαρμονικής Τρικάλων, Δάφνη Μπίζιου, Ανδρέα Τσέγα, Γεώργιο Αλεξανδρή και Στέργιο Χάτο από το Δημοτικό Ωδείο, Τζένη Ρώσσιου από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη και Νεκτάριο Παπαγεωργίου από τη Σχολή Βυζαντινής Μουσικής. (Στο κανάλι youtube του σχολειου μας μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο με θέμα: Η σχέση των νέων με τη μουσική)

 

Η Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων.

Σήμερα, 15 Απριλίου 2019, στο Λύκειό μας έγινε ενημερωτική παρουσίαση της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του Συμβουλευτικού, Επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών/τριών μας. Ο κ. Σούγγαρης Γρηγόρης, Msc. EMBA, υπεύθυνος προβολής και εγγράφων της Σχολής, με περιεκτικό, σαφή, ευθύβολο και ελκυστικό τρόπο, παρουσίασε τις βασικές αρχές της, τις διαθεματικές σπουδές, τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες για υποτροφίες και μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Η.Π.Α & Ευρώπη). Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από τις σπουδές, τις επιμορφώσεις που παρέχει η Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης και τις πιστοποιήσεις τους, καθώς και στο ηλεκτρονικό εμπόριο των γεωργικών προιόντων, ως σύγχρονης μεθόδου συνδυασμού υψηλής τεχνολογίας και αγροτικής οικονομίας και μεταποίησης. Απαντώντας στις ενδιαφέρουσες απορίες των μαθητών/τριών της Β” Λυκείου, άνοιξε δρόμους για να διερευνήσουν, περισσότερο κριτικά και ενημερωμένα, το μέλλον των σπουδών τους και των επαγγελμάτων στα οποία αυτές δυνητικά οδηγούν.
Η Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός οργανισμός, που ιδρύθηκε το 1904 στη Θεσσαλονίκη για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του πληθυσμού της Ελλάδος και των Βαλκανίων.
Τα κύρια εκπαιδευτικά της τμήματα είναι η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γενικό Λύκειο), η Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Επαγγελματικό Λύκειο και Εκπαίδευση Ενηλίκων) και το Perrotis College of Agriculture, Environment and Life Sciences. Η Σχολή προετοιμάζει τους αποφοίτους της για ανάληψη κυρίαρχων ρόλων στην κοινωνική ζωή και για ποικίλες επαγγελματικές σταδιοδρομίες στη γεωργία, την επιστήμη και τη βιομηχανία τροφίμων μέσω της μάθησης αγροτικών και επιχειρηματικών πρακτικών που είναι οικονομικά βιώσιμες, φιλικές προς το περιβάλλον και κοινωνικά υπεύθυνες.
Ο ιδρυτής της Σχολής, Dr. John Henry House, ήταν ένας πρακτικός ιδεαλιστής που πίστευε ότι η εκπαίδευση πρέπει να απευθύνεται σε ολόκληρο το άτομο: στο νου, στα χέρια και στην ψυχή. Μετά από περισσότερο από έναν αιώνα εφαρμογής του οράματος του ιδρυτή της, η Σχολή παραμένει προσηλωμένη στη δυναμική συνύπαρξη θεωρίας και πράξης σε όλα τα επίπεδα της γεωργίας και των επιστημών ζωής, σήμα κατατεθέν του οργανισμού. (https://www.afs.edu.gr/el/ )
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Διευθύντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων.

 Επίσκεψη του 5ουΓΕΛ Τρικάλων στην Πυροσβεστική Υπηρεσία της πόλης μας

Την 26η Απριλίου 2018,ημέρα Πέμπτη, μαθητές & μαθήτριες του 5ουΓΕΛ Τρικάλων (και συγκεκριμένα των τμημάτων Α1 & Β2) με συνοδούς καθηγητές τηνκ. Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογο και τον κ. Γεωργόπουλο Ιωάννη, φυσικής αγωγής, πραγματοποίησαν ενημερωτική, εκπαιδευτική επίσκεψη  στις εγκαταστάσεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Τρικάλων  για παρουσίαση και επίδειξη στους μαθητές των δυνατοτήτων της Πυροσβεστικής  και εξοικείωσή τους με το αντικείμενό της.

Το σχολείο είναι ένας χώρος παροχής Παιδείας και εκπαίδευσης. Εκτός, όμως, από τον πρωτεύοντα αυτόν στόχο, κύριο μέλημα των εκπαιδευτικών είναι η ασφάλειά του. Στους χώρους του σχολείου διαβιούν για αρκετές ώρες ημερησίως πολλοί μαθητές, στους οποίους γίνεται ενημέρωση για την διαχείριση έκτακτων αναγκών, όπως σεισμικού κινδύνου, πυρκαγιάς κ.ά. Μέσα από την γνώση των κινδύνων που τους περιβάλλει, γίνονται ιδιαίτερα ικανοί να διαχειριστούν και να αποφύγουν, πιθανούς τραυματισμούς. Η επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία είχε αυτόν ακριβώς τον στόχο, αφού είναι η κατεξοχήν εξειδικευμένη υπηρεσία για παροχή εκπαίδευσης πυροπροστασίας, μέσα από πρωτοποριακά προγράμματα και συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού της, που σκοπό έχουν τη διατήρηση της ασφάλειας, την πρόληψη, την υποστήριξη της αυτοφροντίδας και τη διαμόρφωση ατομικής υπευθυνότητας για το υπέρτατο αγαθό, την υγεία του ανθρώπου.

Μαθαίνοντας,  λοιπόν, την πόλη και τις υπηρεσίες της, αποκομίσαμε μια  πραγματικά μοναδική  εμπειρία κοντά σε ανθρώπους που βρίσκονται δίπλα μας σε κάθε δύσκολη στιγμή και προστατεύουν το περιβάλλον, τις ζωές και τις περιουσίες μας. Οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στους χώρους της υπηρεσίας, έμαθαν για τις πυρκαγιές και τους κινδύνους από αυτές, για το τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση φωτιάς και τον τρόπο που μπορεί κάποιος να επικοινωνεί με την Πυροσβεστική, όταν υπάρχει ανάγκη. Επίσης είδαμε των εξοπλισμό των πυροσβεστών και τα οχήματά τους. Οι  μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να δουν τον τρόπο που δουλεύουν οι πυροσβέστες στις δύσκολες συνθήκες. Τα μέλη της ομάδας μας ενημερώθηκαν τόσο για τα τεχνικά μέσα πυρόσβεσης όσο και για τους τρόπους αντιμετώπισης πυρκαγιών. Συνειδητοποίησαν την επικινδυνότητα του λειτουργήματος του Πυροσβέστη και τη μεγάλη προσφορά του στην ασφάλεια του κοινωνικού συνόλου.

Οι υπεύθυνοι καθηγητές και οι μαθητές & μαθήτριες του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε θερμά τον Διοικητή και τα στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας  Τρικάλων για την ευγενική φιλοξενία και την άρτια και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ενημέρωση που μας παρείχαν και να ευχηθούμε να συνεχίσουν με ασφάλεια το πολύτιμο έργο τους.

Αμαλία Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ουΓΕΛ Τρικάλων

 

 

 

Η οικολογική οργάνωση «Αρκτούρος»στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων

To 5ο Λύκειο Τρικάλων, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με την ΜΚΟ Αρκτούρος και λαμβάνοντας την έγκριση για την παιδαγωγική καταλληλότητα του εκπαιδευτικού προγράμματός του, μια σύντομη περιγραφή του προγράμματος, το σχετικό παιχνίδι που μπορείτε να το δείτε σε αυτό το Link: http://www.arcturos.gr/game/ , και τον ΟΔΗΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ με επιπλέον πληροφορίες και δραστηριότητες στο Link: http://www.arcturos.gr/odigos_ekpaideutikou/, δέχτηκε επίσκεψή του στο σχολείο μας την Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018.
Η ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική παρουσίαση διήρκεσε δύο διδακτικές ώρες .
Η έγκριση του εν λόγω εκπαιδευτικού προγράμματος του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ με τίτλο “To μυστήριο της μικρής αρκούδας» για το σχ. έτος 2017-18» οφείλεται στη σχετική γνωμοδότηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) [υπ’ αριθ. 47/16-11- 2017 Πράξη του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.], που σύμφωνα με αυτή κρίνεται ως παιδαγωγικά κατάλληλο και απευθύνεται σε μαθητές/-τριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2017-18, υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις: α) Το πρόγραμμα να υλοποιείται από την υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, κα Κρομυάδου, στους χώρους του σχολείου, κατόπιν αιτήματος της διεύθυνσης κάθε ενδιαφερόμενου σχολείου. β) Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα να έχει διάρκεια μέχρι δύο (2) διδακτικές ώρες και να υλοποιείται παρουσία εκπαιδευτικού του σχολείου. Απαραίτητη προϋπόθεση η μη παρακώλυση του σχολικού προγράμματος. γ) Δεν υπάρχει ουδεμία οικονομική επιβάρυνση των μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και γονέων και δε διανέμεται οποιοδήποτε διαφημιστικό φυλλάδιο.
Το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων δέχτηκε τις επιμορφωτικές δράσεις του Αρκτούρου στον χώρο του Σχολείου. Ο «ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ», μια περιβαλλοντική (ΜΚΟ)οργάνωση που έχει ως στόχο την προστασία της άγριας πανίδας και του φυσικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα και το εξωτερικό και
οι άνθρωποί του, μέσα από διαδραστικά παιχνίδια και με ευχάριστο τρόπο παρουσίασαν στους μαθητές/τριες τα ζώα που απειλούνται, τα μέρη στα οποία ζουν και τη σπουδαιότητα διατήρησης της τροφικής αλυσίδας. Οι μαθητές με έναν παιχνιώδη τρόπο διδάχθηκαν πώς να αγαπούν και να προστατεύουν τη φύση, τα δάση, την άγρια ζωή.
Τέτοιου είδους εκδηλώσεις είναι πολύ σημαντικές για την μαθητική κοινότητα αφού προσανατολίζουν τους μαθητές στην αναζήτηση αξιών που θα εξασφαλίζουν την ισορροπία στο φυσικό περιβάλλον και στην ανθρώπινη ζωή. Επιπλέον, τους βοηθά να αναπτύσσουν στάσεις και συμπεριφορές φιλικές και προστατευτικές προς το περιβάλλον.
Το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων ευχαριστεί πολύ τους συνεργάτες του «ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ» που ταξίδεψαν από την Θεσσαλονίκη και το Νυμφαίο για να προσφέρουν αυτήν την εμπειρία στους μαθητές/τριές μας.
Αμαλία Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων

5ο ΓΕΛ Τρικάλων: Αντιμετωπίζοντας το άγχος των πανελλαδικών εξετάσεων

Στο 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων την Δευτέρα 19/03/2018 και την Πέμπτη 22/03/2018, από τις 12:00 έως τις 13:30΄ η υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ν. Τρικάλων, ψυχολόγος & φιλόλογος κ. Καραμπατζάκη Δέσποινα οργάνωσε και διενήργησε, μετά από πρόσκληση της Διευθύντριας του σχολείου κ. Ηλιάδη Αμαλίας, δύο βιωματικά εργαστήρια στην Γ’ Λυκείου για το άγχος εν όψει Πανελλαδικών-Πανελληνίων Εξετάσεων. Ενημερώθηκαν με τρόπο ανοιχτό, διαλογικό και συμμετοχικό κατά τη διάρκεια δύο βιωματικών σεμιναρίων 60 μαθητές και μαθήτριες χωρισμένοι σε δύο ομάδες. Το σχολείο, εξάλλου, οφείλει πάντα να αφουγκράζεται τις ανησυχίες των μελών του και να μας βοηθάει να τις ερμηνεύουμε και να τις κατευνάζουμε, οργανώνοντας τέτοιες εκδηλώσεις.
Το άγχος αποτελεί τον πιο ύπουλο εχθρό των μαθητών και ενεργοποιείται κυρίως από αρνητικές σκέψεις που σχετίζονται με το φόβο της αποτυχίας. Είναι μια λέξη που την ακούμε καθημερινά γύρω μας και τη χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε συναισθήματα ανησυχίας, νευρικότητας και φόβου που συχνά συνοδεύονται από σωματικά συμπτώματα. Το άγχος είναι παραγωγικό και λειτουργικό μέχρις ένα βαθμό αφού κινητοποιεί το άτομο και το βοηθά να είναι δημιουργικό, να βρίσκεται σε εγρήγορση και να εντείνει την προσπάθειά του προκειμένου να ολοκληρώσει τους στόχους του.
Όσο πλησιάζουν οι πανελλήνιες εξετάσεις το άγχος των εφήβων κορυφώνεται. Ο έφηβος ανησυχεί ιδιαίτερα για τη διαδικασία της εξέτασης και σκέφτεται πως εάν αποτύχει θα απογοητεύσει τους γονείς του καθώς δεν θα έχει κατορθώσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους.
Οι γονείς πολλές φορές είναι ιδιαίτερα πιεστικοί με αποτέλεσμα να έρχονται σε σύγκρουση με τον έφηβο που βιώνει μεγάλη ένταση την περίοδο της προετοιμασίας για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Το αυξημένο άγχος των εφήβων που γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο όσο πλησιάζουν οι ημέρες των εξετάσεων, έχει ως αποτέλεσμα να βιώνουν αισθήματα θυμού, απογοήτευσης και ματαίωσης. Συχνά εξαιτίας του άγχους οι έφηβοι αρνούνται να διαβάσουν, εμφανίζουν σημαντική πτώση στη σχολική τους επίδοση, δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, έχουν τάσεις φυγής, εμφανίζουν επιθετική συμπεριφορά και θυμό, είναι ευερέθιστοι.
Για όλους τους παραπάνω λόγους και στο πλαίσιο του υπάρχοντος συστήματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να αποφασίσουν ποιους δρόμους θα ακολουθήσουν στη ζωή τους μέσα σε συνθήκες ψυχολογικά τεταμένες. Η επιλογή αυτή θα πρέπει να γίνει μετά από πολλή σκέψη, προβληματισμό και σωστή και αντικειμενική πληροφόρηση. Οι κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τα μελλοντικά τους σχέδια θα είναι οι παράγοντες που θα τους κατευθύνουν προς τη μία ή την άλλη επιλογή, ήρεμα, με ψυχραιμία και χωρίς άγχος.
Ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον και άκρως ζωντανό εργαστήρι που έλυσε πολλές απορίες σε όλους τους συμμετέχοντες, μαθήτριες και μαθητές. Ευχαριστούμε πολύ την εισηγήτρια κ. Καραμπατζάκη Δέσποινα και την συνεργάτιδά της κ. Λέγγα Μαρία για την ολοκληρωμένη ενημέρωση που μας πρόσφεραν.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Διευθύντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων.

Ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία: ενημέρωση-ευαισθητοποίηση για τον ιό HIV/AIDS από την ΜΚΟ « Κέντρο Ζωής».

Η απουσία και η αναγκαιότητα ένταξης θεμάτων, σχετικών με τη σεξουαλική αγωγή στα αναλυτικά σχολικά προγράμματα έχει επισημανθεί εδώ και δεκαετίες από ποικίλους επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς. Έχοντας υπόψιν του την εν λόγω κατάσταση που επικρατεί στην εκπαίδευση, το 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων στο πλαίσιο της πολύπλευρης παιδείας σε βάσεις και αξίες ανθρωπιστικής και κοινωνικής κατεύθυνσης, σε δια βίου καλλιέργεια, σε ικανότητες υπεύθυνου και ενεργού πολίτη που συμμετέχει στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή αναπτύσσοντας αξιόλογες δράσεις, στις 15 & 16 Φεβρουαρίου 2018 επιμόρφωσε τους μαθητές/τριες και των τριών τάξεων σε σχέση με την λοίμωξη HIV και το AIDS, ώστε να καλυφθεί το κενό που υπάρχει, σε επίπεδο ατομικής και δημόσιας υγεία.

Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε από την ΜΚΟ « Κέντρο Ζωής», που έχει πανελλήνια άδεια από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στο εργαστήριο Πληροφορικής του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών για τον ιό HIV/AIDS, μέσω του εγκεκριμένου προγράμματος ενημέρωσης των μαθητών από το Υπουργείο Παιδείας. Την επιστημονική επιμέλεια του έντυπου και του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού που χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης έχε αναλάβει η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας (Ε.Σ.Δ.Υ.), ενώ η έγκριση δόθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Κύριοι στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι η παροχή έγκυρης και προσαρμοσμένης στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα  πληροφόρησης, σε σχέση με την λοίμωξη HIV και το AIDS, η προαγωγή ασφαλούς σεξουαλικής συμπεριφοράς και η ενημέρωση σχετικά με τους τρόπους προφύλαξης από τον ιό HIV καθώς επίσης και η διασύνδεση των σχολικών μονάδων  με τους φορείς παροχής υπηρεσιών ιατρικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης.

Ευχαριστούμε θερμά το «Κέντρο Ζωής» (έτος ίδρυσης 1991) για την έγκυρη και πλήρη ενημέρωση σχετικά με τη λοίμωξη HIV και το AIDS, την ευαισθητοποίηση ως προς την αναγκαιότητα και τους τρόπους προφύλαξης από τον ιό HIV, καθώς και την καταπολέμηση του κοινωνικού στίγματος που βιώνουν οι άνθρωποι που ζουν με HIV/ AIDS.

Επειδή ακόμη και σήμερα τα θέματα της σεξουαλικότητας των εφήβων και των νέων ανθρώπων συνδέονται με συναισθήματα φόβου, αμηχανίας που πολλές φορές βασίζονται στην άγνοια και την παραπληροφόρηση, η  ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο από ειδικούς είναι η μόνη που μπορεί να ευαισθητοποιήσει και να ενημερώσει σωστά για θέματα που επηρεάζουν άμεσα τις ζωές μας, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη υγιών συμπεριφορών.

Η διευθύντρια και ο σύλλογος διδασκόντων του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων ευχαριστούν θερμά τα μέλη της ΜΚΟ «ΚΕΝΤΡΟ ΖΩΗΣ», για την εξαιρετική παρουσίαση που έκαναν στους μαθητές/τριές μας, όπως επίσης και για τον άμεσο, ευθύ, έγκυρο και σαφή τρόπο με τον οποίο απάντησαν στις ενδιαφέρουσες ερωτήσεις τους.

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια του 5ου ΓΕΛ 

Ενημερωτική Συνάντηση μαθητών/τριών της Β’ Λυκείου με τη σύμβουλο του ΚΕΣΥΠ κ. Μπουντούρη Σοφία

Στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων την Παρασκευή 2/2/2018 η κ. Μπουντούρη Σοφία, υπεύθυνη Σπουδών και Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο ΚΕΣΥΠ Τρικάλων, ανταποκρινόμενη ευγενικά στην πρόσκληση της Διευθύντριας κ. Ηλιάδη Αμαλίας και στο πλαίσιο των βιωματικών δράσεων του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων, διοργάνωσε στο χώρο του σχολείου ενημέρωση για τους μαθητές της Β’ Λυκείου με θέμα: «Σπουδάζοντας στο Γενικό Λύκειο, σχεδιάζω το επαγγελματικό μου μέλλον».

Η κ. Μπουντούρη Σοφία, ΠΕ01 έδωσε πληροφορίες στους μαθητές για τους πυλώνες-κατευθύνσεις-προσανατολισμούς , τις δράσεις και τις επαγγελματικές προοπτικές που προσφέρει το σχολείο. Στο τέλος ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος και λύθηκαν απορίες των μαθητών/τριών σχετικές με τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό.Ποια είναι τα πολυσυζητημένα επαγγέλματα του μέλλοντος; Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης της Εκπαίδευσης και ποιες είναι οι προοπτικές για τους μαθητές μετά το Λύκειο; Πώς θα διαλέξουν ένα επάγγελμα που να τους ικανοποιεί επαγγελματικά, οικονομικά αλλά και ψυχολογικά; Υπάρχει τελικά «σωστή» επιλογή;

Την περίοδο της κρίσης που δεν αφήνει ανεπηρέαστο κανέναν κλάδο, η ανασφάλεια κυριαρχεί, τα ποσοστά της ανεργίας αυξάνονται διαρκώς και ο δρόμος για τους αποφοίτους γίνεται ακόμη πιο δύσβατος. Διασταυρώσεις και μονοπάτια θα καθορίσουν το μέλλον τους στην προσπάθειά τους να προσανατολιστούν, να βρουν την κατεύθυνσή τους και να μη χαθούν χωρίς πυξίδα και προσανατολισμό.
Οι επιλογές είναι πολλές, αλλά μόνο με την κατάλληλη εκπαίδευση θα καταφέρουν να πάρουν τα απαραίτητα εφόδια για να ξεκινήσουν την επαγγελματική τους πορεία. Γιατί το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το προετοιμάζουν…

(Ενημερωτικά αναφέρουμε πως το ΚΕΣΥΠ Τρικάλων λειτουργεί καθημερινά από 8:00 πμ έως 15:00 μμ και επιπλέον τις ημέρες Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή από 15:00 μμ- 18:00 μμ κατόπιν συνεννοήσεως, επί της οδού Κατσιμίδου 3, μέχρι της οριστικής μεταφοράς του στο 2ο όροφο της ΔΔΕ Τρικάλων.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2431028081

Fax: 24310 71673

Ε-mail: kesyp@dide.tri.sch.gr )

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων με θέμα: «Συμπεριφορές στην εφηβεία που μας προβληματίζουν  (παραβατικότητα, βία, χρήση  νόμιμων και παράνομων ουσιών, κατάχρηση του διαδικτύου): Πρακτικές αντιμετώπισης μέσα στο σχολικό  περιβάλλον»

 

Με την σχετική έγκριση υπ΄ αριθμ πρ.14263/14-12-2017 του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Θεσσαλίας, η Σχολική Σύμβουλος ΠΕ02 κ. Ιουλία Κανδήλα σε συνεργασία με τη Διευθύντρια του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων κ. Αμαλία Ηλιάδη οργάνωσε ενδοσχολική επιμόρφωση που απευθύνθηκε α) σε όλους τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας το πρωί και β) στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων της σχολικής μονάδας το απόγευμα με θέμα: «Συμπεριφορές στην εφηβεία που μας προβληματίζουν  (παραβατικότητα, βία, χρήση  νόμιμων και παράνομων ουσιών, κατάχρηση του διαδικτύου): Πρακτικές αντιμετώπισης μέσα στο σχολικό  περιβάλλον».

Οι έμπειρες εισηγήτριες Άννα Καραμπίνα, ψυχολόγος, από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Τρικάλων,  Κουτρουλή Κλαίρη, ψυχολόγος, σύμβουλος τοξικοεξάρτησης-Υπεύθυνη των Υπηρεσιών Πρόληψης και Έγκαιρης Παρέμβασης, και ο κοινωνιολόγος κ. Αλεξίου, Στελέχη του ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ, καθώς και η υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Τρικάλων κ. Καραμπατζάκη Δέσποινα, μας πρόσφεραν πολύτιμα αποστάγματα των γνώσεων και της πείρας τους πάνω στο πολύ ενδιαφέρον και κρίσιμο για τους εφήβους και τις οικογένειές τους θέμα.

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2017 , ώρα 12.30 – 14.00 στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων για τους εκπαιδευτικούς και ώρα 16.00 – 18.00 για τους γονείς.

Στην επιμορφωτική αυτή συνάντηση καταδείχτηκε ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των γονέων στην πρόληψη των συμπεριφορών εξάρτησης: η ποιοτική σχέση με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, ο χρόνος που οι γονείς αφιερώνουν στα παιδιά τους μπορούν να συμβάλλουν στην αποφυγή του αρνητικού φαινομένου των παντοειδών «εξαρτήσεων» των εφήβων. Η συναισθηματική κάλυψη των εφήβων, η καλή σχέση και η επικοινωνία όλων των μελών της οικογένειας και της σχολικής κοινότητας οδηγούν σε σωστή εφαρμογή ορίων στο σχολείο και στο σπίτι, τα οποία μπορούν να τηρούνται με σταθερότητα (οι ενοχικοί γονείς αδυνατούν να βάλουν όρια). Τα όρια στις πιο ευαίσθητες ηλικίες είναι σημαντικά, είναι ιδιαίτερα απαραίτητα για την εξισορρόπηση της καθημερινότητας. Γι’ αυτό, οι παρεμβάσεις σε εφήβους με συμπεριφορές εξάρτησης μέσω της ψυχοεκπαίδευσης, της συμπεριφορικού τύπου παρέμβασης, της θεραπείας συνοδών ψυχικών δυσκολιών, της σχολικής και οικογενειακής συμβουλευτικής στήριξης καθώς και η διεπιστημονική συνεργασία ειδικών και εκπαιδευτικών, ανάλογα με τα θέματα που προκύπτουν, κρίνονται απαραίτητες, προκειμένου να μειωθούν τα προβλήματα που δημιουργούνται στην σχολική κοινότητα και στην οικογένεια από εφηβικές συμπεριφορές που μας προβληματίζουν όλους : παραβατικότητα, βία, χρήση  νόμιμων και παράνομων ουσιών, κατάχρηση του διαδικτύου.

Επιμορφωτικό σεμινάριο στη χρήση του διαδραστικού πίνακα

Την Τρίτη, 14-11-2017 από την 12η έως τις 13:35 μ.μ. στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων, πραγματοποιήθηκε, μετά από πρωτοβουλία και πρόσκληση της Διευθύντριας κ. Ηλιάδη Αμαλίας, φιλολόγου-ιστορικού, επιμορφωτικό σεμινάριο στη χρήση του διαδραστικού πίνακα υπό την υπεύθυνη επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, Σχολική Σύμβουλο φιλολόγων κ. Κανδήλα Ιουλία, και με εισηγητές τον κ. Μποντίλα Λεωνίδα, υπεύθυνο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Επκ/σης Ν. Τρικάλων και την κ. Τσικορδάνου Αικατερίνη, καθηγήτρια πληροφορικής του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων, η οποία παρουσίασε την ανανεωμένη και βελτιωμένη ιστοσελίδα της σχολικής μας μονάδας.

Τα σχόλια έχουν κλείσει.