ERASMUS+

«Εκδήλωση-Ημερίδα στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ KA1»

Tην Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024 στο 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων πραγματοποιήθηκε με επιτυχία εκδήλωση παρουσίασης, ημερίδα, με σκοπό την επιμόρφωση των συναδέλφων του σχολείου από τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε κινητικότητες στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus KA1. Στο Εργαστήριο της Πληροφορικής του σχολείου μας, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί και εισηγητές: Αχιλλέας Κατσίκας, (συντονιστής του Ευρωπαϊκού Προγράμματος), Αικατερίνη Μόσχου, Ανδρούλα Μόρμορη και Ευαγγελία Μανίκα, παρουσίασαν τα αποτελέσματα της επιμόρφωσής τους, από τη συμμετοχή τους στα ακόλουθα Ευρωπαϊκά Προγράμματα.
1.”Green Future in a Sustainable World’ που πραγματοποιήθηκε από 15 έως 19 Μαΐου στη Σεβίλλη.
2.”Makerspaces in school education”που πραγματοποιήθηκε από 19 έως 23 Ιουνίου στη Λισσαβώνα.
3.”ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom” που πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη 9 έως 14 Οκτωβρίου 2023
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε προγραμματισμός και οργάνωση του κύκλου ενδοσχολικών επιμορφώσεων προκειμένου να υπάρξει διάχυση των γνώσεων και καλών πρακτικών που αποκτήθηκαν και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

 

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων, στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+Δράση ΚΑ1 στη Ρώμη.

Η τρίτη κινητικότητα του 5ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+KA1, με τίτλο «ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom», πραγματοποιήθηκε από 9 εώς 14 Οκτωβρίου 2023 στη Ρώμη της Iταλίας και συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Kατσίκας Αχιλλέας και Mόσχου Αικατερίνη…. Δείτε τη συνέχεια

 

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων, στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος
Erasmus+Δράση ΚΑ1 στη Λισαβόνα

Από 19 εώς 23 Ιουνίου 2023, πραγματοποιήθηκε στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας η δεύτερη κινητικότητα του 5ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+KA1, με τίτλο
«Makerspaces in school education», στην οποία συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Κατσίκας Αχιλλέας και Μόσχου Αικατερίνη….. Δείτε τη συνέχεια

 

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων,στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+Δράση KA1 στη Σεβίλλη.

Δείτε το άρθρο

IMG-20230518-WA0000

IMG-20230515-WA0000

IMG-20230519-WA0011

IMG_20230515_101816

 

Aποτίμηση του προγράμματος Erasmus+ KA1 & ΚΑ2


Παρουσίαση του προγράμματος Erasmus+ KA1

Η σημασία των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA1 και ΚΑ2 στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

«Εκδήλωση-Ημερίδα στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ KA1»

Την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019 στο 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων πραγματοποιήθηκε με επιτυχία εκδήλωση παρουσίασης- ημερίδα με θέμα: Erasmus KA1 “Διδάσκοντας στο Πολυπολιτισμικό σχολείο του 21ου αιώνα”.Στο Εργαστήριο της Πληροφορικής του σχολείου μας και ώρα 12.00-13:30 ανταλλάξαμε εμπειρίες για τη μετακίνηση και επιμόρφωση προσωπικού με το παραπάνω ευρύτατο θέμα. Οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί και εισηγήτριες: Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός, Διευθύντρια, Καραθανάση Σταματία, αγγλικών, συντονίστρια του προγράμματος, Τσικορδάνου Αικατερίνη, πληροφορικός, Γραδούλα Αλεξάνδρα, ΠΕ86 παρουσίασαν με σαφή και εύληπτο τρόπο τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:
1. 12.00-12:20: Εισήγηση για τα προγράμματα Erasmus+ από την Δ/ντρια του 5ου ΓΕΛ Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογο-ιστορικό.
2. 12:20-12:35:Καραθανάση Σταματία, ΠΕ06, Συντονίστρια του ευρωπαϊκού προγράμματος, «CLIL».
3. 12:35-13:00:Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων, «Το 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων στο Παλέρμο της Σικελίας, στο πλαίσιο ευρωπαϊκού επιμορφωτικού προγράμματος Erasmus KA1 με θέμα «Integrating minority, migrant and refugee children at European Schools and society» 22-27/07/2019. (Παρουσίαση επιμορφωτικής εμπειρίας με επισημάνσεις των βασικών-κομβικών σημείων της).
4.13:00-13:30:Καραθανάση Σταματία, Γραδούλα Αλεξάνδρα, Παιδιά μεταναστών στη σχολική κοινότητα στην Ευρώπη.
Ενδιαμέσως και με το πέρας των εισηγήσεων -παρουσιάσεων τέθηκαν ερωτήσεις, δόθηκαν απαντήσεις, διατυπώθηκαν διαπιστώσεις και εξήχθησαν συμπεράσματα.

Πρόσκληση σε εκδήλωση για Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα από το 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων.

ΑΦΙΣΑ

ΑΦΙΣΑ

 

 

iky-erasmus

 

 

 

 

5o ΓΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ – ERASMUS – Amalia Iliadi 2017-2018.
https://www.youtube.com/watch?v=i_Mz4wfAyVc

Erasmus+ KA1

Τo  5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων στο Παλέρμο της Σικελίας, στο πλαίσιο ευρωπαικού επιμορφωτικού προγράμματος Erasmus KA1 με θέμα «Integrating minority, migrant and refugee children at European Schools and society» 22-27/07/2019.

Γράφει η Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων.

Το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων πραγματοποιεί πρόγραμμα Erasmus KA1, μετακίνηση προσωπκού με το ευρύτερο θέμα “Διδάσκοντας στο Πολυπολιτισμικό σχολείο του 21ου αιώνα”.Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός, Διευθύντρια, Καραθανάση Σταματία, αγγλικών, συντονίστρια του προγράμματος και Τσικορδάνου Αικατερίνη, πληροφορικής.
Η δεύτερη μετακίνηση πραγματοποιήθηκε στο Παλέρμο από τις εκπαιδευτικούς Ηλιάδη Αμαλία, ΠΕ01, Καραθανάση Σταματία ΠΕ06 και Γραδούλα Αλεξάνδρα, υπό την επιμορφωτική «αιγίδα» του οργανισμού – εκπαιδευτικού ινστιτούτου Shipcon ( http://shipcon.eu.com/) με θέμα «Integrating minority, migrant and refugee children at European Schools and society».
Υπήρχαν επίσης αντιπροσωπείες από την Ισπανία και Πορτογαλία.Η μετακίνηση διήρκεσε 6 ημέρες από 22/07/2019 έως 27/07/2019.
Το Shipcon ως οργανισμός επιμόρφωσης και στο Παλέρμο ο φορέας molti volti (https://www.tripadvisor.com.gr/Restaurant_Review-g187890-d6…), μια αυτοδιαχειριζόμενη κοινωνική επιχείρηση για την αλληλεπίδραση με τους μετανάστες και τους πρόσφυγες μας εισήγαγαν, μύησαν, εξοικείωσαν και εν τέλει επιμόρφωσαν στις ακόλουθες,βασικές πολιτισμικές έννοιες:
Integration-Interaction: Ενσωμάτωση-Αλληλεπίδραση
Formative assessment: Policies («Every child does matter»)
Education experiences (Early Childhood programmes)
Leader Issues: Protection, Personal, Social and Health Education (for children)
Ενσωματώνοντας μειονότητες, δηλαδή τα παιδιά των μεταναστών και των προσφύγων στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και στις κοινωνίες της Ευρώπης, αναλύοντας και αναρωτώμενοι για τη θέση, τους λόγους, τις αιτίες του φαινομένου στη Νότια Ευρώπη (Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία), στάθηκε κομβικής σημασίας η εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου (απ” το 19ο αι.). Ως συγκινητική αφόρμηση λειτούργησε η Τουρκική Εισβολή στην Κύπρο ( με βίντεο-ντοκουμέντο) για την ανάλυση του φαινομένου της Προσφυγιάς και της Αναγκαστικής Μετανάστευσης. Μας απασχόλησε έντονα στη διάρκεια του Σεμιναρίου η Μετανάστευση-προσφυγιά ως φαινόμενα διαχρονικά (παράμετροι, αιτίες, «τρόποι αντιμετώπισης», διαφοροποίηση συστημάτων). Μελετήσαμε Αφηγήσεις- ιστορίες ανθρώπων (προσφύγων-μεταναστών) με αναφορές σε «αυτοψία»κι όλα αυτά τα εξετάσαμε συνδυαστικά με τίτλους εφημερίδων, τεκμήρια
δραστηριότητες-δράσεις Δήμων για το προσφυγικό, πλατφόρμες συζητήσεων και προτάσεων (Δήμος Παλέρμου). Βιώσαμε πτυχές από το σχετικό έργο ΜΚΟ (μη κυβερνητικών οργανώσεων) -NGO’s (non government organizations-voluntary organizations, εθελοντών, Network-Δίκτυο,-Σύνδεσμoς, Νομοθεσίας κάθε κράτους υποδοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μυηθήκαμε και εφαρμόσαμε τη μέθοδο εκπάιδευσης και διδασκαλίας Flipped Classroom Teaching. Why Flip? με πρόσβαση στη γνώση οποτεδήποτε και οπωσδήποτε, παροχή εξατομικευμένης γνώσης και μεθόδου διδασκαλίας σύμφωνη με το Flip model αλλά και την παραδοσιακή μάθηση (traditional training) μέσα από μείξη, μέσα από έναν μεικτό τρόπο μάθησης, μη συμβατικό με «τάξεις»-μαθητές ανεξάρτητους στον τρόπο μάθησης (on line) και εξασκηθήκαμε κατά περίπτωση στα Εργαλεία για τη Flip μάθηση (ηλεκτρονικοί Η.Υ., κοινωνικά δίκτυα κ.α.). Κατανοήσαμε, με όλους αυτούς τους τρόπους, ότι το Multi-dimensional teaching.-Πολυδιάστατο σύστημα διδασκαλίας και μάθησης, οι Διαπολιτισμικές «ασκήσεις» (μιμήσεις, θεατροποιήσεις), ο σεβασμός στην πολιτισμική διαφορετικότητα, το Κωδικό σύστημα της «γλώσσας» , η κοινωνική δραστηριότητα ως preconditions -προϋπόθέσεων της συνεννόησης και της ενσωμάτωσης σ” ένα πολιτισμό (πολιτισμικό σύστημα) και της Social inclusion= κοινωνικοποίησης-πολιτισμικής συμπερίληψης αποτελούν ουσιαστικές καταστάσεις αποτελεσματικής κοινωνικής εκπαίδευσης. Εξάλλου, ο Γλωσσικός πλουραλισμός, η μετάβαση σε ένα νέο πολιτισμικό σύστημα για πολλούς πρόσφυγες και μετανάστες, η συνακόλουθη απώλεια της εθνικής ταυτότητας, η πολιτισμική «αφομοίωση» με την ανταλλαγή πολιτισμικών στοιχείων είναι στοιχεία του σύγχρονου κόσμου των ανοιχτών συνόρων. Στην πορεία αυτή, τα στάδια κατάκτησης και απόκτησης «δεύτερης» γλώσσας, (ξένης γλώσσας) για τον εμπλουτισμό και την υποστήριξη της μη λεκτικής επικοινωνίας, την καταγραφή συναισθημάτων, την απόδοση συναισθηματικής κλίμακας μέσω χρωμάτων, μουσικής, της Τέχνης γενικότερα, δείχνουν και αποδεικνύουν τα ανθρώπινα κίνητρα για την απόκτηση γνώσης και τρόπων-στρατηγικών έκφρασης συναισθημάτων. Μόνο μέσα από τους ανθρωπιστικούς αυτούς «δρόμους» επικοινωνίας και συνεννόησης η πνευματική δημιουργία διαπερνά τα σύνορα των λαών και συμβάλει στη συνύπαρξη και στη διαπολιτισμική θεώρηση.
Συμπερασματικά, οι κοινές δραστηριότητες και οι πολιτισμικές εμπειρίες στα πλαίσια αυτής της διεθνικής συνάντησης είναι βέβαιο πως αναπτύσσουν μια δυναμική σχέση ανάμεσα στα συνεργαζόμενα σχολεία και τους συνεργαζόμενους εκπαιδευτικούς και πως οικοδομούν για το μέλλον τα θεμέλια ενός ανοιχτού σχολείου βασισμένου στην αποδοχή της διαφορετικότητας των πολιτισμών στο σύγχρονο μεταβαλλόμενο κόσμο.Εξάλλου, ανάλογος είναι και ο προσανατολισµός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εκπαίδευση. Η διαφύλαξη της δηµοκρατικότητας του πολιτικού βίου, της ελευθερίας, της ανεξιθρησκίας, της αλληλεγγύης, της συλλογικότητας, του διεθνισµού, της δικαιοσύνης, του πολιτισµού, της εργασίας, της πνευµατικής καλλιέργειας και της κοινωνικής συνοχής σε ανοιχτές πλουραλιστικές κοινωνίες, πλαισιώνουν τον κοινό µελλοντικό σκοπό της Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης.
Αμαλία Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων.


Τo 5ο ΓΕΛ Τρικάλων στην Πράγα με πρόγραμμα Erasmus+

Το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων πραγματοποιεί πρόγραμμα Erasmus KA1, μετακίνηση προσωπκού,με θέμα “Διδάσκοντας στο a1Πολυπολιτισμικό σχολείο του 21ου αιώνα”.Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί Ηλιάδη Αμαλία,Καραθανάση Σταματία και Τσικορδάνου Αικατερίνη.a2

Η πρώτη μετακίνηση πραγματοποιήθηκε στη Τσεχία-Πράγα από την εκπαιδευτικό Καραθανάση Σταματια ΠΕ06 στο ινστιτούτο ITC International με θέμα CLIL(Content Language Integrated Learning.).

Υπήρχαν επίσης αντιπροσωπείες από την Γαλλία,Σλοβακία,Ιταλία και Ισπανία.Η μετακίνηση διήρκεσε πέντε ημέρες από 18/2/2019 έως 22/2/2019.

Η θεματική των δομημένων σεμιναρίων εστίασε κυρίως , με διάφορες τεχνικές, στην δίγλωσση διδασκαλία μαθημάτων όπως,μαθηματικά,φυσική,ιστορία,κοινωνιολογία,γυμναστική κ.α

Επιμέλεια

Καραθανάση Σταματία

Καθηγήτρια Αγγλικών

Τo 5ο ΓΕΛ Τρικάλων στην Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο,  και Πορτογαλία με πρόγραμμα Erasmus+

Κατά την περίοδο 2015-2017 πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA1 ατομική κινητικότητα-εκπαίδευση προσωπικού.

Τίτλος του προγράμματος

«Διαχείριση Ευρωπαϊκων διαπολιτισμικών προγραμμάτων μεσω των νέων τεχνολογιών σε ένα φιλικό σχολικό περιβάλλον»

Μετακινήθηκαν έξι εκπαιδευτικοί σε τρείς χώρες. Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο,  και Πορτογαλία.
Οι συμμετέχοντες οργανισμοί ήταν:
Emphasys centre
ADC College
Ifel Institute

Στις 27/1/2017 πραγματοποιήθηκε η ανοικτή εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος ΚΑ1 στο σχολείο μας. ΠΑΤΗΣΤΕ εδώ για να δείτε μέρος της παρουσίασης

 

Erasmus+ KA2

PRESENTATIONS

ERASMUS G.M.O

SEARCHING FRIENDLY SAURCES OF ENERGY IN OUR SURROUNDING

ΑΣΚΛΗΠΕΙΟΣ

Battery characteristics (1)

ebook

 

Στο 5ο Γενικό Λύκειο κατά την περίοδο 2016-2018 στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 Σχολικές Συμπράξεις πραγματοποιείται πρόγραμμα με

τίτλο <Less Chemicals more Quality Life>

CollageΣυμμετέχουν έξι σχολεία από πέντε χώρες.Untitled
5o ΓΕΛ Τρικάλων (Ελλάδα)
Ankara Lisesi (Τουρκία)
A.E.D. Sancho 1 (Πορτογαλία)
Rigas 31.Vidusskola(Λιθουανία)
Αltindag Gazi Anadolu Lisesi(Τουρκία)
I.I.S. Gobetti Marchesimi CasaleArovino(Ιταλία) .

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη διεθνική συνάντηση των καθηγητών στην Άγκυρα τον Δεκέμβριο του 2016 κατά την οποία τέθηκαν οι στόχοι του προγράμματος και αποφασίστηκαν οργανωτικά θέματα και οι τρόποι υλοποίησης.


Στόχοι του προγράμματος είναι
Να συνειδητοποιήσουν οι μαθήτές οτι η χρήση χημικών ειναι βλαβερή.Να ευαισθητοποιηθεί ο
κόσμος στην χρήση χημικών.
Να γνωρίσουν οτι υπάρχουν χημικά παντού, στα τρόφιμα,στο νερό, στα ρούχα, στα καλλυντικά,στα καθαριστικά σπιτιού και σώματος,στα φάρμακα και στα αντικείμενα που μας περιβάλλουν.
Αναζητούμε εναλλακτικές λύσεις ,όπως παλιές συνταγές της γιαγιάς,παραγωγή δικών μας προϊόντων, ανακύκλωση και άλλες.
Θα πραγματοποιηθούν σχετικά σεμινάρια,διαλέξεις σε Πανεπιστήμια,ανακύκλωση,επισκέψεις σε χώρους -επιχειρήσεις που δεν χρησιμοποιούν χημικά στα προϊόντα τους συμμετοχή των σχολείων σε σχετικά festivals και σε άλλες δραστηριότητεςH πρώτη συνάντηση καθηγητών και μαθητών πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα τον Φεβρουάριο του 2017.
Ολοι οι μαθητές των συμμετεχόντων σχολείων σε workshop κατασκεύασαν τα δικά τους σαπούνια χωρίς χημικά.


Επίσης ατο Κ.Π.Ε. Περτουλίου παρακολούθησαν ανάλυση του νερού και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας παρακολούθησαν διάλεξη με θέμα «Προσθετικά τροφίμων και επιπτώσεις στην υγεία».
Οι μαθητές επίσης συμμετείχαν σε εκστρατεία » Μία εβδομάδα χωρίς χημικά» και σε Φορουμ συζήτησαν την εμπειρία τους.
Η δεύτερη συνάντηση πραματοποιήθηκε  στην Λετονία τον Μάιο του 2017 με κύριο θέμα Τοξικά Απόβλητα.


Η συντονίστρια καθηγήτρια
Καραθανάση Σταματία
Αγγλικής ΦιλολογίαςsΕνδιάμεσα και στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας η οποία σχετίζεται με το θέμα του προγράμματος πραγματοποιήθηκε η ΔΡΑΣΗ-ΕΠΙΣΚΕΨΗ  του 5ου  ΓΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ  στο ΤΕΙ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ στο ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝΣτις 21/11/2017 οι μαθητές του τμήματος της ερευνητικής εργασίας με θέμα “Μεταλλαγμένα Τρόφιμα” και οι  δύο  καθηγήτριες Καραθανάση Σταματία και Μόρμορη Ανδρούλα πραγματοποίησαν επίσκεψη στο τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων στο ΤΕΙ Καρδίτσας  με σκοπό να συλλέξουν υλικό για την  εργασία τους και να παρακολουθήσουν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα προκαθορισμένη  παρουσίαση  από τον καθηγητή κ. Μανούρα Αθανάσιο με θέμα “Γενετικά Τροποποιημένοι Οργανισμοί”. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον κ. Καθηγητή για την ανταπόκρισή του. Οι μαθητές παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την παρουσίαση, έθεσαν τα ερωτήματα και ξεναγήθηκαν στους χώρους του Ιδρύματος.

Η συντονίστρια καθηγήτρια

Καραθανάση Σταματία

 

Ολοκληρώθηκε η 5ησυνάντηση των εταίρων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+/Δράση ΚΑ2 διετούς διάρκειας 2016-2018 με τίτλο: «Lesschemicalsmorequalitylife» στο σχολείο D. Sanchoστο Φαμιλακάο της Πορτογαλλίας από 24/02/2018 έως 02/03/2018…..

Το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων στη BEE FACTOR

Στις 20 Μαρτίου το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στην εταιρεία BEE FACTOR στα πλαίσια του Ευρωπαικού προγράμματος Erasmus+ με θέμα “Λιγότερα χημικά στη ζωή μας” με ιδιαίτερη έμφαση και εστίαση-προσοχή στη διατροφή του σύγχρονου ανθρώπου και την επιστροφή του στα φυσικά προϊόντα.
Η εταιρεία Bee Factor προέρχεται απο μια οικογένεια μελισσοκόμων που δραστηριοποιούνται στη μελισσοκομία από το 2009 και διαθέτουν περίπου 500 μελισσοσμήνη. Τον Μάρτιο του 2016 δημιουργήθηκε η ιδέα παρασκευής φυσικών καλλυντικών με βάση τα μελισσοκομικά παράγωγα όπως κερί μέλισσας , βασιλικό πολτό , πρόπολη , μέλι κ.λ.π. ).
 Χρησιμοποιώντας πρώτες ύλες ίδιας παραγωγής ξεκίνησαν ένα σύγχρονο εργαστήριο παρασκευής φυσικών καλλυντικών, όπου ύστερα από εκτενή μελέτη βοτανολογίας δημιούργησαν εξειδικευμένα 100% φυσικά καλλυντικά χωρίς προσθήκη χημικών και συντηρητικών για την θεραπεία δερματικών παθήσεων
Οι υπεύθυνοι της εταιρείας ενημέρωσαν την εκπαιδευτική ομάδα με μικρές εισηγήσεις, διαλογική συζήτηση, ερωταποκρίσεις και μικρό βίντεο για την παραγωγή του μελιού, αυτής της γλυκιάς, ρευστής, θρεπτικής ουσίας που παράγουν οι μέλισσες, την απόλυτα φυσική μέθοδο εκτροφής μελισσών και την επεξεργασία του μελιού και των παραγώγων του χωρίς χημικά.
Ενημερωθήκαμε επισταμένως για τα είδη μελιού, τη μεγάλη θρεπτική αξία του και τα παράγωγα προϊόντα όπως τα φυσικά, οικολογικά καλλυντικά.
Οι μαθητές απέκτησαν γνώση επί τόπου με μελέτη της κυψέλης και της κερήθρας και περιηγήθηκαν με μεγάλο ενδιαφέρον στην έκθεση των προϊόντων του μελιού.
Ευχαριστούμε πολύ τους υπεύθυνους της Bee Factor για την ουσιαστική συμβολή τους στην προσπάθειά μας για υγιεινή διατροφή και έναν φυσικότερο τρόπο ζωής.

Οι Υπεύθυνες καθηγήτριες, Καραθανάση Σταματία (ΠΕ06) & Ηλιάδη Αμαλία, (ΠΕ02)
Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων

Το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων στο οινοποιείο Τσιλιλή

Μέρες οικολογικών δράσεων στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων

Το  5ο ΓΕΛ  Τρικάλων, συμμετέχει  στο πρόγραμμα  εθελοντισμού  του Ημιμαραθωνίου  Καλαμπάκα – Τρίκαλα

Στο πλαίσιο  των  προγραμμάτων Erasmus+,  εθελόντριεςμαθήτριες του  5ου  ΓΕΛ Τρικάλων,  συμμετείχαν  την Κυριακή  11 Μαρτίου  2018, σε μια  πολύ  «ξεχωριστή» δραστηριότητα.

Ενισχύοντας  το  πρόγραμμα  εθελοντισμού του  «Ετήσιου Ημιμαραθωνίου Καλαμπάκα  – Τρίκαλα»  που διοργανώνεται στην πόλη  μας  στη μνήμη  του  δρομέα Θανάση Σταμόπουλου,  πλαισίωσαν ένα από τα  «κέντρα  ανεφοδιασμού   αθλητών»  που  υπήρχαν  κατά μήκος  της  διαδρομής του αγώνα. Εκεί προσφέροντας αναψυκτικά και  νερό  στους  δρομείς, συνέβαλαν  τόσο  στην ενίσχυση  της  προσπάθειας των τελευταίων όσο  και  στην επιτυχία  μιας  διοργάνωσης που  είναι  θεσμός πλέον  για  την πόλη  των  Τρικάλων καθώς  διοργανώθηκε  φέτος, για  11η  συνεχόμενη   χρονιά.

Ο Ημιμαραθώνιος  Καλαμπάκα – Τρίκαλα,  είναι ένας  δρόμος  αντοχής 21097,5  μέτρων  και διοργανώνεται  κάθε  Μάρτιο στην πόλη μας. Ο αγώνας   ξεκινά από  την πόλη  της Καλαμπάκας  και  τερματίζει στην  κεντρική  πλατεία των  Τρικάλων. Σε  πολλά σημεία της  διαδρομής (περίπου  κάθε  5 χιλιόμετρα),  υπάρχουν σημεία  υδροδοσίας  και πρώτων  βοηθειών,  για την  στήριξη   και την  βοήθεια  των  αθλητών. Εκτός  από  τη μεγάλη  διαδρομή  των 21 χιλιομέτρων, υπάρχει  και  μια μικρότερη  διαδρομή  5 χιλιομέτρων  μέσα  στην πόλη για  λιγότεροπροπονημένους  δρομείς, αλλά και  μια  παιδική 1  χιλιομέτρου  για παιδιά  9 έως  14 ετών.

Η  ομάδα των  εθελοντριών  μαθητών του  σχολείου  μας, από νωρίς  το  πρωί  την ημέρα  του  αγώνα (παρά το  γεγονός  ότι ήτανε  Κυριακή), με την βοήθεια και  την καθοδήγηση  της  υπεύθυνης καθηγήτριας  κας  Κατερίνας Τσικορδάνου, συγκεντρώθηκε στο  χώρο  απέναντι από  το  σχολείο  μας,  όπου  υπήρχε σημείο  ανεφοδιασμού  αθλητών. Εκεί  ανέλαβε όχι  μόνο  τον εφοδιασμό με  αναψυκτικά και νερό  όσων  πλησίαζαν προς  τον  τερματισμό, αλλά  και την  ενθάρρυνση  και την  ψυχολογική τους  στήριξη,  καθώς πολλοί  ήταν  αρκετά καταπονημένοι  και  κουρασμένοι. Οι  μικρές  εθελόντριες, ξεφεύγοντας  για  λίγο από τα  μαθήματα  και τις  σχολικές  υποχρεώσεις, πραγματικά  έδωσαν τη  «ζωντάνια» που  χρειαζότανε  σε εκείνο  το  σημείο της  διαδρομής  και καταθέτοντας  όλο  τον «νεανικό»  τους ενθουσιασμό,  αποτέλεσαν μια  πολύ «ευχάριστη  νότα»  για  την  διοργάνωση.   Επιδεικνύοντας  πραγματικό «φίλαθλο πνεύμα» βοήθησαν όσους  αθλητές  χρειάστηκε ενώ  παράλληλα  ενθάρρυναν και  χειροκρότησαν  όλους τους  συμμετέχοντες για  την προσπάθειά  τους.

Η  συμμετοχή των  μαθητριών  του σχολείου  μας  στην παραπάνω  διοργάνωση  κρίνεται   ιδιαίτερα  σημαντική και  ωφέλιμη.  Σίγουρα η  επιλογή  να επενδύσουν  το  χρόνο τους  στην  ανάπτυξη και  διάδοση  του εθελοντικού  πνεύματος, της  συλλογικότητας  και της  αλληλοβοήθειας  είναι μια  επιλογή  που μόνο  θετικά  στοιχεία μπορεί  να τους προσδώσει. Παράλληλα  η ενεργός  συμμετοχή  τους σε  ένα  αθλητικό δρώμενο  όπου  κυριαρχεί το  «αθλητικό ιδεώδες»  και  δεν  χωρά   φανατισμός ή βία,  είναι  μια δράση  με  πολλαπλά και  βιωματικά διδάγματα.

Πολύ  σημαντικό τέλος,  είναι  το γεγονός  ότι  οι μικρές  μας  εθελόντριες, βοήθησαν  αποφασιστικά ώστε  να υλοποιηθεί  μια  «πολύ ωραία  ιδέα», μια  ιδέα  από αυτές  που  έχει ανάγκη  το  σημερινό σχολείο  ώστε  να  γίνει πιο ενδιαφέρον  και  ουσιαστικό.

Οι  εθελόντριες  μαθήτριες 

Βαλκανιώτη Κατερίνα, Βασδέκη Γεωργία, Πίσπα Βάσια, Μπαλάφα Κατερίνα, Τσιάντα Νικολέτα, Πλιάτσικα Σωτηρία, Τσιανάκα Βάσω, Γεωργούλα Μαρία, Ζησοπούλου Χρύσα, Γιαννάκα Σαββίνα

Η  υπεύθυνη εκπαιδευτικός

Τσικορδάνου Aικατερίνη

eikona7

«Άγκυρα Τουρκία 29-4 έως 4-5-2018»


Το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων στην Ρίγα της Λετονίας με πρόγραμμα  Erasmus+ 

Αντιπροσωπεία από τρείς καθηγητές, Καραθανάση Σταματία, Γραδούλα Αλεξάνδρα και Μουζακιάρης Γεώργιος μετέβησαν στο Τορίνο στην βόρεια Ιταλία στα πλαίσια του προγράμματος Εrasmuς+ στην δεύτερη διεθνική συνάντηση του σχεδίου μας με τίτλο “Less chemicals more quality life”.
Σχολείο υποδοχής ηταν το ΙΙS Gobetti Marchesini-Casale-Torino, ένα σχολείο με προσανατολισμό στη χημεία και βιολογία.
Την πρώτη μέρα έγινε υποδοχή των αντιπροσωπειών και ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, στα εργαστήρια Χημείας, Φυσικής Βιολογίας και Τεχνολογίας.Συζητήσαμε πολύ επικοδομητικά, και με μαθητές και καθηγητές, για τη λειτουργία του σχολείου και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Ακολούθησε αξιολόγηση των εργασιών του 1ου έτους του προγράμματος και ενημέρωση από την συντονίστρια.
Η Παρουσίαση είχε θέμα <<Βιομηχανικά –Χημικά απόβλητα>> από το σχολείο φιλοξενίας.
Μετά το πέρας των εργασιών της πρώτης μέρας στο σχολείο έγινε υποδοχή και ξενάγηση στο Δημαρχείο του Τορίνο το οποίο στεγάζεται σε ένα μεσαιωνικό παλάτι.
Θαυμάσαμε τις υπέροχες τοιχογραφίες και τους τεράστιους επιβλητικούς χώρους.
Τη δεύτερη μέρα όλες οι αντιπροσωπείες πραγματοποίησαν επίσκεψη στο “Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας Leonardo da Vinci” στο Μιλάνο.Μείναμε έκθαμβοι από τις πρωτοποριακές εφευρέσεις του da Vinci,τις μηχανές του, τους πίνακες ζωγραφικής, τον περίφημο Μυστικό Δείπνο, και τα εργαστήρια χημείας.
Kατά την περιήγηση στο κέντρο του Μιλάνου θαυμάσαμε την Piaza de la Duomo με την ανεπανάληπτης αρχιτεκτονικής αξίας εκκλησία, την Galeria Garibaldi με τα φανταστικά καταστήματα από τους υπέροχους διάσημους οίκους μόδας και φυσικά την παγκόσμια γνωστή Σκάλα του Μιλάνου.
Την τρίτη μέρα οι εργασίες ξεκίνησαν με συζήτηση και ανάθεση εργασιών από τη συντονίστρια για την επόμενη κινητικότητα στην Μπράγκα της Πορτογαλίας και ακολούθησε η απονομή των βεβαιώσεων.
Το απόγευμα της ίδιας μέρας επίσκεφτήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο της ποτοποιίας MARTINI.Ενημερωθήκαμε για την διαδικασία παραγωγής κρασιού και στο μουσείο θαυμάσαμε τα αγγεία μεταφοράς κρασιού σαφώς επηρεασμένα από τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό.
Επιμέλεια Καραθανάση Σταματία ΠΕ06

Δημιουργία ebook με τις δράσεις του προγράμματος.

Τα σχόλια έχουν κλείσει.