Φιλοσοφία

«Συνθετικές-δημιουργικές εργασίες στην Φιλοσοφία και στην Αντιγόνη του Σοφοκλή (Αρχαία Ελληνικά Γενικής Παιδείας)»

Διδάσκουσα καθηγήτρια: Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων

Eργασίες στην Φιλοσοφία και στην Αντιγόνη του Σοφοκλή

 

«Συνθετικές-δημιουργικές εργασίες
ΕΡΓΑΣΙΕΣ 2ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Β ́ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ «ΑΝΤΙΓΟΝΗ») & ΣΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ»

Διδάσκουσα καθηγήτρια: Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων

Εισαγωγή: Ο ρόλος και η σημασία της Ανθρωπιστικής παιδείας στο σχολείο του σήμερα: άνοιγμα νέων οριζόντων σε μια δοκιμασμένη, στο χρόνο, αξία.
Συχνά αναρωτιέται κανείς , εφόσον βέβαια άπτεται των ενδιαφερόντων και των ευαισθησιών του, για το ρόλο και τη σημασία της ανθρωπιστικής παιδείας στο σχολείο του σήμερα………Δείτε ολόκληρο το κείμενο

 

«Επιστολές φιλαναγνωσίας»

5ο ΓΕΛ Τρικάλων-Σχολικό Έτος 2022-2023.
Εκπαιδευτικές δράσεις στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης σχολείων και ερευνητικών πρωτοβουλιών. Α’ Τάξη (Α1, Α2), Β’ Τάξη (Β1, Β2)-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Πολιτισμού & Λόγου-Δράση Φιλαναγνωσίας: «Επιστολές φιλαναγνωσίας»
Διδάσκουσα Καθηγήτρια: Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων
ΤΙΤΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «Η σημασία-αξία της Φιλαναγνωσίας και η συμβολή της σχολικής βιβλιοθήκης στη διεύρυνσή της»
Ως εισαγωγή στο θέμα μας λειτούργησαν τρία κομβικά ερωτήματα Φιλαναγνωσίας που τέθηκαν στους μαθητές/τριές μας και οι σταχυολογημένες απαντήσεις τους: «Εκτιμάτε την λογοτεχνία και, αν ναι, για ποιους λόγους; Ποια η σημασία της Φιλαναγνωσίας στη ζωή σας; Τι είδους πλεονεκτήματα νομίζετε ότι μπορεί να σας προσφέρει;»
Γράψε μια επιστολή την οποία θα αποστείλεις με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην Φιλόλογό σου της Έκφρασης- Έκθεσης , στην οποία θα της παρουσιάζεις και παράλληλα θα της συστήνεις ένα βιβλίο που διάβασες στη διάρκεια του καλοκαιριού, το οποίο σε εντυπωσίασε.
(Οι μαθητές εξηγούν ποιο από τα βιβλία-κείμενα που διάβασαν οι ίδιοι τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση και γιατί)
Η χρησιμότητα της πνευματικής αναζήτησης και του ελεύθερου στοχασμού ήταν και παραμένει η εξής: να ολοκληρωθεί η μάθηση ενός παιδιού με στόχο αυτό με τη σειρά του να μάθει να σκέφτεται.
Εμπνεόμενοι από εικόνες και σχετικά κείμενα και διαπνεόμενοι από δημιουργικότητα και ερευνητική διάθεση, οι μαθητές και οι μαθήτριές μου διατύπωσαν τις σκέψεις, τις απόψεις, τις αντιλήψεις τους για το θέμα.
Ακολουθούν σταχυολογημένα Κείμενα μαθητών/τριών- εκπαιδευτικό υλικό που προέκυψε από την πραγμάτευση του θέματος:
Υπεύθυνη-διδάσκουσα καθηγήτρια:
Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός (ΠΕ02), Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων
Δράση Φιλαναγνωσίας 2022-23
https://en.calameo.com/books/004625396e8d53fceda03
https://blogs.sch.gr/5lyktrik/
https://blogs.sch.gr/5lyktrik/2023/02/01/ekpaideytiko-programma-politismoy-amp-amp-logoy-drasi-filanagnosias-epistoles-filanagnosias-didaskoysa-kathigitria-amalia-k-iliadi-filologos-istorikos-d-ntria-5oy-gel-trikalon/

 

«Το σχολείο του μέλλοντος», σκέψεις-απόψεις μαθητών (Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων)


 

5ο ΓΕΛ Τρικάλων: Συνθετικές, δημιουργικές Εργασίες Φιλοσοφίας, 2020-2021.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αμαλία Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων.

ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

    • 5ο ΓΕΛ Τρικάλων: Συνθετικές, δημιουργικές Εργασίες Φιλοσοφίας, 2020-2021.
      Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αμαλία Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων.

    • «Εργασίες Φιλοσοφίας για τα Πολιτικά Συστήματα»

    • «5o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ: Οι μαθητές και οι καθηγητές γράφουν, περιγράφουν, αναλύουν, δημιουργούν (κείμενα και έργα τέχνης)»


    • «Κείμενα μαθητών/τριών ως εκπαιδευτικό υλικό που προέκυψε από τη διδασκαλία του μαθήματος της Φιλοσοφίας με θέμα:» Να εκθέσετε αναλυτικά την προσωπική σας φιλοσοφία ζωής »

        • «Συνθετικές, δημιουργικές εργασίες στο μάθημα της Φιλοσοφίας»

        • ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΑΣ – <<ΤHE TRUMAN SHOW>>

      • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ και ΤΕΧΝΗ

Τα σχόλια έχουν κλείσει.