2019-2020

5ο ΓΕΛ Τρικάλων: Διαχειριζόμενοι/ες αποτελεσματικά το άγχος των πανελλαδικών εξετάσεων.

P2170001-768x768Το άγχος αποτελεί τον πιο ύπουλο εχθρό των μαθητών και ενεργοποιείται κυρίως από αρνητικές σκέψεις που σχετίζονται με το φόβο της αποτυχίας. Είναι μια λέξη που την ακούμε καθημερινά γύρω μας και τη χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε συναισθήματα ανησυχίας, νευρικότητας και φόβου που συχνά συνοδεύονται από σωματικά συμπτώματα. Το άγχος είναι παραγωγικό και λειτουργικό μέχρις ένα βαθμό αφού κινητοποιεί το άτομο και το βοηθά να είναι δημιουργικό, να βρίσκεται σε εγρήγορση και να εντείνει την προσπάθειά του προκειμένου να ολοκληρώσει τους στόχους του.
Όσο πλησιάζουν οι πανελλήνιες εξετάσεις το άγχος των εφήβων κορυφώνεται. Ο έφηβος ανησυχεί ιδιαίτερα για τη διαδικασία της εξέτασης και σκέφτεται πως εάν αποτύχει θα απογοητεύσει τους γονείς του καθώς δεν θα έχει κατορθώσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους.
Οι γονείς πολλές φορές είναι ιδιαίτερα πιεστικοί με αποτέλεσμα να έρχονται σε σύγκρουση με τον έφηβο που βιώνει μεγάλη ένταση την περίοδο της προετοιμασίας για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Το αυξημένο άγχος των εφήβων που γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο όσο πλησιάζουν οι ημέρες των εξετάσεων, έχει ως αποτέλεσμα να βιώνουν αισθήματα θυμού, απογοήτευσης και ματαίωσης. Συχνά εξαιτίας του άγχους οι έφηβοι αρνούνται να διαβάσουν, εμφανίζουν σημαντική πτώση στη σχολική τους επίδοση, δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, έχουν τάσεις φυγής, εμφανίζουν επιθετική συμπεριφορά και θυμό, είναι ευερέθιστοι.
Για όλους τους παραπάνω λόγους και στο πλαίσιο του υπάρχοντος συστήματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να αποφασίσουν ποιους δρόμους θα ακολουθήσουν στη ζωή τους μέσα σε συνθήκες ψυχολογικά τεταμένες. Η επιλογή αυτή θα πρέπει να γίνει μετά από πολλή σκέψη, προβληματισμό και σωστή και αντικειμενική πληροφόρηση. Οι κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τα μελλοντικά τους σχέδια θα είναι οι παράγοντες που θα τους κατευθύνουν προς τη μία ή την άλλη επιλογή, ήρεμα, με ψυχραιμία και χωρίς άγχος.
Ήταν P2170003-768x768ένα πολύ ενδιαφέρον και άκρως ζωντανό εργαστήρι που έλυσε πολλές απορίες σε όλους τους συμμετέχοντες, μαθήτριες και μαθητές. Ευχαριστούμε πολύ τις ευγενικές και καταρτισμένες εισηγήτριες κ.κ Ποποντοπούλου Χριστίνα και Ζιούτου Γεωργία για την ολοκληρωμένη ενημέρωση που μας πρόσφεραν καθώς και το φορέα- Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας «Συνειρμό» (Συν-Ειρμός ΑμΚΕ Αστική μη

Κερδοσκοπική Εταιρεία για την κοινωνική αλληλεγγύη & οικονομία) https://syn-eirmos.gr/ που ανταποκρίθηκε με μεγάλη προθυμία στο εν λόγω φλέγον θέμα για πολλούς από

τους μαθητές/τριές μας. Η αγαστή και δημιουργική συνεργασία μας απέβη προς όφελός τους.

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Διευθύντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων.

«Κοπή Βασιλόπιτας»

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 
 

«Εκδήλωση στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων για τον εορτασμό της 17ης Νοεμβρίου»

Screenshot 2019-11-20 at 6.04.13 PM

Screenshot 2019-11-20 at 6.03.57 PM

«Εκδήλωση στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου»

Στο 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων, την Παρασκευή 25/10/2019 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η καθιερωμένη σχολική Εκδήλωση-Εθνική Εορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, από την υπεύθυνη καθηγήτρια Καραθανάση Σταματία, Αγγλικής Φιλολογίας,σε στενή και αγαστή συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριές της. Η γιορτή περιλάμβανε χρονικό, ομιλίες, τραγούδια, κείμενα, αφηγήσεις, προβολές και μια θεματική παρουσίαση για το Ολοκαύτωμα από την κα Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογο-ιστορικό και Διευθύντρια του Λυκείου με τίτλο: « Ιχνηλατώντας τη μοίρα των Εβραίων. Το Ολοκαύτωμα μέσα από την τέχνη και την προσωπική μαρτυρία» ΦΑΣΙΣΜΟΣ, ΝΑΖΙΣΜΟΣ,ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ, ΜΙΛΙΤΑΡΙΣΜΟΣ, ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ,Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ, ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ [ HOLOCAUST ] , ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ, ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ [ SHOAH ], ΕΘΝΟΚΑΘΑΡΣΗ, απετέλεσαν βασικές έννοιες που δόμησαν τα μέρη της παρουσίασης με μότο τα καίρια λόγια: » Ο δήμιος σκοτώνει πάντα δύο φορές, τη δεύτερη με τη λήθη»,Έλι Βίζελ , Εβραίος της Ρουμανίας επιζήσας του Ολοκαυτώματος. Εκφράστηκε ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ στη βάση του πώς «κατάφερε» η Γερμανία των Γραμμάτων και των Τεχνών, η χώρα ενός Γκαίτε και ενός Βάγκνερ να κάνει το μεγαλύτερο έγκλημα στην ιστορία της ανθρωπότητας; «Με επίκεντρο την ανθρώπινη μαρτυρία τις τελευταίες δεκαετίες έγινε σε ολόκληρο τον κόσμο μια τεράστια προσπάθεια να διασωθούν οι αφηγήσεις των Εβραίων της Ευρώπης που επέζησαν του Ολοκαυτώματος. Αυτή η «έκρηξη της μνήμης» βοήθησε τους ιστορικούς να αντιληφθούν ότι μια ιστορία που αγνοεί αυτές τις αφηγήσεις, είναι μια ιστορία λειψή. Γιατί να πιστέψει κάποιος ότι τα έγγραφα που συντάχθηκαν λ.χ. από την Γκεστάπο, τους Ες Ες, τη Βέρμαχτ, τη Γερμανική Διοίκηση ή τους Κατοχικούς συνεργάτες είναι πιο αντικειμενικά, περισσότερο ακριβή ή λιγότερο μεροληπτικά από τις αφηγήσεις εκείνων τους οποίους στόχευαν να σκοτώσουν;» Εριέττα-Βαλερή Μπενβενίστε
ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ και ως ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ και ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ της ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ εκφράζεται ποιητικά μέσα από τον εμπνευσμένο λόγο του ποιητή:«Κάθε λουλούδι έχει τη θέση του στον ήλιο,κάθε άνθρωπος έχει ένα όνειρο.Κάθε άνθρωπος έχει έναν ουρανό πάνου από την πληγή του,κι ένα μικρό παράνομο σημείωμα της άνοιξης μέσα στην τσέπη του.»
Γιάννης Ρίτσος, Δοκιμασία, VII, 3-7. 1943.


«Εκδήλωση-Ημερίδα στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ KA1»

Την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019 στο 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων πραγματοποιήθηκε με επιτυχία εκδήλωση παρουσίασης- ημερίδα με θέμα: Erasmus KA1 “Διδάσκοντας στο Πολυπολιτισμικό σχολείο του 21ου αιώνα”.Στο Εργαστήριο της Πληροφορικής του σχολείου μας και ώρα 12.00-13:30 ανταλλάξαμε εμπειρίες για τη μετακίνηση και επιμόρφωση προσωπικού με το παραπάνω ευρύτατο θέμα. Οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί και εισηγήτριες: Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός, Διευθύντρια, Καραθανάση Σταματία, αγγλικών, συντονίστρια του προγράμματος, Τσικορδάνου Αικατερίνη, πληροφορικός, Γραδούλα Αλεξάνδρα, ΠΕ86 παρουσίασαν με σαφή και εύληπτο τρόπο τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:
1. 12.00-12:20: Εισήγηση για τα προγράμματα Erasmus+ από την Δ/ντρια του 5ου ΓΕΛ Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογο-ιστορικό.
2. 12:20-12:35:Καραθανάση Σταματία, ΠΕ06, Συντονίστρια του ευρωπαϊκού προγράμματος, «CLIL».
3. 12:35-13:00:Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων, «Το 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων στο Παλέρμο της Σικελίας, στο πλαίσιο ευρωπαϊκού επιμορφωτικού προγράμματος Erasmus KA1 με θέμα «Integrating minority, migrant and refugee children at European Schools and society» 22-27/07/2019. (Παρουσίαση επιμορφωτικής εμπειρίας με επισημάνσεις των βασικών-κομβικών σημείων της).
4.13:00-13:30:Καραθανάση Σταματία, Γραδούλα Αλεξάνδρα, Παιδιά μεταναστών στη σχολική κοινότητα στην Ευρώπη.
Ενδιαμέσως και με το πέρας των εισηγήσεων -παρουσιάσεων τέθηκαν ερωτήσεις, δόθηκαν απαντήσεις, διατυπώθηκαν διαπιστώσεις και εξήχθησαν συμπεράσματα.

Ο Αγιασμός στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων:

Με θερμές ευχές και φιλόδοξα οράματα για τη νέα σχολική χρονιά 2019-20, τελέσθηκε σήμερα το πρωί (Τετάρτη 11/09/2019, ώρα 10:00 π.μ.) ο καθιερωμένος Αγιασμός στο 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων. Τον Αγιασμό τέλεσε ο ιερέας της ενορίας του Αγίου Νικολάου εκ Μετσόβου π. Κυρίτσης Δημήτριος, συνοδευόμενος από ακόμη δύο ιερείς. Παρευρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό, η Δημοτική Σύμβουλος και Αντιδήμαρχος Δήμου Τρικκαίων κ. Μητσιάδη Βασιλένα.
Το σχολείο μας γέμισε ξανά από νεανική ορμή, αισιόδοξα χαμόγελα, λαμπερά βλέμματα, χαρούμενες φωνές! Από αυτή την πρώτη μέρα στο σχολείο, όλοι μαζί, μαθητές και εκπαιδευτικοί, αντλούμε τη δύναμη, το όραμα, την έμπνευση για μια ακόμα δημιουργική χρονιά. Γιατί το σχολείο μας ενισχύει στην προσπάθειά μας να εδραζόμαστε στις στέρεες βάσεις του ανθρωπισμού, που είναι η προσφορά, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη και η ανεκτικότητα. Στο σχολείο, ένα χώρο γνώσης, μόρφωσης και ουσιαστικής παιδείας, ανάβει μέσα μας η φλόγα για δυνατούς αγώνες στη ζωή , για όνειρα και υψηλούς στόχους. Οι καθηγητές σ’ αυτήν τη προσπάθεια είμαστε καθοδηγητές και συνοδοιπόροι των μαθητών/τριών μας. Εύχομαι υγεία, δύναμη και αφοσίωση σε όλους τους παράγοντες της σχολικής μας κοινότητας: μαθητές, καθηγητές, γονείς.

Η Διευθύντρια του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων,
Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός.

Τα σχόλια έχουν κλείσει.